Bally klaar voor een nieuwe start

Bally klaar voor een nieuwe start

Topman Frédéric de Narp heeft ambitieuze plannen voor de Zwitserse schoenenketen Bally: hij wil de omzet optrekken van 300 naar 800 miljoen. Dames- en herenproducten moeten daarbij een gelijkaardig aandeel hebben.

Schoenenketen wil nieuwe balans vinden

Schoenenketen Bally was de voorbije jaren de focus wat verloren, zei de Narp in een gesprek met Fashionmag.com. “Maar nu gaan we zwaar in het merk investeren. We hebben iets dat goed ligt in de opkomende markten. De consument wordt er steeds gesofisticeerder.”

 

Schoenen zorgen vandaag voor 45% van het verkoopcijfer, accessoires dragen evenveel bij tot de omzet. De resterende 10% wordt gehaald uit de verkoop van kleding. “We moeten herbalanceren”, aldus de Narp. Slechts 30% van onze omzet wordt gehaald uit producten voor dames, 70% komt uit de verkoop voor heren. We zouden dat graag weer naar een 50%-50%-verhouding krijgen.”

 

Flagshipstores in grote steden

Ook het winkelnetwerk wordt aangepakt: op 22 oktober wil het merk een eerste flagshipstore openen in Londen. Het wordt een winkel van 400 m², gespreid over drie verdiepingen in New Bond Street. De Narp wil ook in andere belangrijke steden een dergelijke winkel openen.

 

De producten van Bally worden momenteel verkocht via 400 multimerkenwinkels en 300 verkooppunten onder het eigen logo, waarvan 100 op luchthavens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3 procent gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Back to top