Bally klaar voor een nieuwe start

Bally klaar voor een nieuwe start

Topman Frédéric de Narp heeft ambitieuze plannen voor de Zwitserse schoenenketen Bally: hij wil de omzet optrekken van 300 naar 800 miljoen. Dames- en herenproducten moeten daarbij een gelijkaardig aandeel hebben.

Schoenenketen wil nieuwe balans vinden

Schoenenketen Bally was de voorbije jaren de focus wat verloren, zei de Narp in een gesprek met Fashionmag.com. “Maar nu gaan we zwaar in het merk investeren. We hebben iets dat goed ligt in de opkomende markten. De consument wordt er steeds gesofisticeerder.”

 

Schoenen zorgen vandaag voor 45% van het verkoopcijfer, accessoires dragen evenveel bij tot de omzet. De resterende 10% wordt gehaald uit de verkoop van kleding. “We moeten herbalanceren”, aldus de Narp. Slechts 30% van onze omzet wordt gehaald uit producten voor dames, 70% komt uit de verkoop voor heren. We zouden dat graag weer naar een 50%-50%-verhouding krijgen.”

 

Flagshipstores in grote steden

Ook het winkelnetwerk wordt aangepakt: op 22 oktober wil het merk een eerste flagshipstore openen in Londen. Het wordt een winkel van 400 m², gespreid over drie verdiepingen in New Bond Street. De Narp wil ook in andere belangrijke steden een dergelijke winkel openen.

 

De producten van Bally worden momenteel verkocht via 400 multimerkenwinkels en 300 verkooppunten onder het eigen logo, waarvan 100 op luchthavens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top