Bally klaar voor een nieuwe start | RetailDetail

Bally klaar voor een nieuwe start

Bally klaar voor een nieuwe start

Topman Frédéric de Narp heeft ambitieuze plannen voor de Zwitserse schoenenketen Bally: hij wil de omzet optrekken van 300 naar 800 miljoen. Dames- en herenproducten moeten daarbij een gelijkaardig aandeel hebben.

Schoenenketen wil nieuwe balans vinden

Schoenenketen Bally was de voorbije jaren de focus wat verloren, zei de Narp in een gesprek met Fashionmag.com. “Maar nu gaan we zwaar in het merk investeren. We hebben iets dat goed ligt in de opkomende markten. De consument wordt er steeds gesofisticeerder.”

 

Schoenen zorgen vandaag voor 45% van het verkoopcijfer, accessoires dragen evenveel bij tot de omzet. De resterende 10% wordt gehaald uit de verkoop van kleding. “We moeten herbalanceren”, aldus de Narp. Slechts 30% van onze omzet wordt gehaald uit producten voor dames, 70% komt uit de verkoop voor heren. We zouden dat graag weer naar een 50%-50%-verhouding krijgen.”

 

Flagshipstores in grote steden

Ook het winkelnetwerk wordt aangepakt: op 22 oktober wil het merk een eerste flagshipstore openen in Londen. Het wordt een winkel van 400 m², gespreid over drie verdiepingen in New Bond Street. De Narp wil ook in andere belangrijke steden een dergelijke winkel openen.

 

De producten van Bally worden momenteel verkocht via 400 multimerkenwinkels en 300 verkooppunten onder het eigen logo, waarvan 100 op luchthavens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.