Bel&Bo treedt toe tot Fair Wear Foundation

Bel&Bo treedt toe tot Fair Wear Foundation

De Belgische modeketen Bel&Bo is officieel lid geworden van de Fair Wear Foundation, een stichting die ijvert voor betere arbeidsomstandigheden in de confectie-industrie.

"Eerlijk en duurzaam"

"Deze toetreding is het resultaat van een jarenlang proces", zegt Lode Benoit, algemeen directeur van het bedrijf achter Bel&Bo. "Eerlijk en duurzaam ondernemen behoort tot de intrinsieke waarden van ons bedrijf. En uiteraard trekken we die lijn door naar iedereen die betrokken is bij de productie van onze kleren."

 

"We willen wel economisch rendabel zijn, maar niet op de rug van de zwakkeren in de maatschappij", vervolgt Benoit. "We streven naar een duurzaam partnership met onze leveranciers en naar een transparant systeem waarbij elke schakel in de productie traceerbaar is. Omdat we graag onze inspanningen objectief evalueren, zijn we altijd vragende partij geweest om opgenomen te worden in de onderzoeken van de Schone Kleren Campagne."

 

"We kregen reeds bemoedigende rapporten en willen vandaag nog een stap verder zetten door onze gedragscode volledig aan te passen aan de eisen van FWF en ons officieel te engageren door onze toetreding. Niet omdat het moet, wel omdat dit strookt met onze deontologie."

 

"Blijvend engagement"

"De toetreding tot FWF is meer dan een lidmaatschap", zegt ook Lotte Schuurman van Fair Wear Foundation, een stichting waarbij zowel NGO's, vakbonden als bedrijven zijn aangesloten. De FWF ontwikkelde een gedragscode die gebaseerd is op de normen van de International Labour Organisation en beschikt over een monitoring- en verificatiemethode om toe te zien op de toepassing van de gedragscode en het verbeteren van de arbeidsomstandigheden.

 

Schuurman: "Het is daarbij belangrijk dat FWF-leden tijd en financiële middelen vrij maken om hun doelstellingen te realiseren. Niet eenmalig, maar gedurende het hele lidmaatschap."

 

Bel&Bo, het vroegere Promo Fashion, telt in ons land 85 winkels (waarvan 65 in Vlaanderen). Er werken zo'n 450 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top