Belg neemt leiding van moederconcern Galeria Inno

Belg neemt leiding van moederconcern Galeria Inno

Grote veranderingen aan de top van Galeria Kaufhof, het Duitse moederconcern van het Belgische Galeria Inno. Na twee decennia zet CEO Lovro Mandac een stap terug en wordt opgevolgd door de Belg Olivier Van den Bossche.

Generatiewissel aan de top

Metro Group heeft zopas een generatiewissel doorgevoerd aan de top van Galeria Kaufhof: huidig topman Lovro Mandac (64) zet na bijna 20 jaar een stap terug en wordt opgevolgd door onze 38-jarige landgenoot Olivier Van den Bossche. Van den Bossche is de voormalige chief sales, HR officer en afgevaardigd bestuurder van Inno NV. Gisteren werd hij officieel aangesteld tot CEO.

 

Lovro Mandac verdwijnt wel niet volledig uit beeld: hij schuift door naar de post van voorzitter van Galeria Holding GmbH en zal ook de raad van bestuur van Galeria Kaufhof voorzitten.

 

Nederlander wordt nieuwe inkoopchef

Galeria Kaufhof krijgt meteen ook een nieuwe inkoopchef: dat is de Nederlander Edo Beukema, die tot nog toe dezelfde positie had bij De Bijenkorf. Beukema volgt Thomas Storck op, die overstapt naar Metro om er de nieuw gecreëerde functie van chief solution officer te combineren met die van chief information officer en in die hoedanigheid de digitale transformatie van de groothandelsdochter te leiden.

 

Galeria Kaufhof telt 21.500 medewerkers en runt 105 warenhuizen en 17 sportwinkels in Duitsland. In België telt Galeria Inno 15 warenhuizen.

 

Reshuffle in Brussel

Het vertrek van Olivier Van den Bossche zorgt bij Inno uiteraard voor een stoelendans: zo is Rami Al Assouad, tot nu toe chief buying officer en afgevaardigd bestuurder, benoemd tot spreker van het uitvoerend comité van Galeria Inno.

 

Dat comité krijgt er ook een nieuwkomer bij: Laurence Willems, die als chief HR officer de departementen HR, sociale relaties en juridische zaken zal leiden. Tom Van Hese wordt verantwoordelijk voor de verkoop en facilities en vervolledigt samen met Arnaud Moerenhout, die chief financial officer en afgevaardigd bestuurder blijft, het uitvoerend comité van Inno.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top