Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers | RetailDetail

Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers

Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers

Het Italiaanse modemerk Benetton gaat geld doneren aan het fonds dat werd opgericht om de slachtoffers van het drama in de textielfabriek Rana Plaza in Bangladesh in 2013 te compenseren. Er vielen toen meer dan duizend doden.

Bedrag bekend voor 24 april

Het Rana Plaza Donors Trust Fund werd opgezet om de middelen van enkele publieke instellingen en bedrijven samen te brengen. Benetton liet eerder al verstaan geen geld te willen geven aan een fonds dat werd opgericht door bedrijven die kleding afnamen van de ingestorte fabriek. Het vond dat er te weinig duidelijkheid was over de bedoelingen van het fonds.

 

De Italianen hebben nu dus besloten om geld te doneren aan het Rana Plaza Donors Trust Fund. Het exacte bedrag zal voor 24 april, de dag waarop de ramp in 2013 gebeurde, bekend gemaakt worden door Benetton.

 

Het fonds zei eerder 35 miljoen euro nodig te hebben om alle slachtoffers en nabestaanden van de ramp op een eerlijke manier te compenseren. Voorlopig komt het nog acht miljoen euro te kort om dat doel te bereiken, maar hoopt nu dat Benetton dat tekort in één klap zal weg werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.