Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers

Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers

Het Italiaanse modemerk Benetton gaat geld doneren aan het fonds dat werd opgericht om de slachtoffers van het drama in de textielfabriek Rana Plaza in Bangladesh in 2013 te compenseren. Er vielen toen meer dan duizend doden.

Bedrag bekend voor 24 april

Het Rana Plaza Donors Trust Fund werd opgezet om de middelen van enkele publieke instellingen en bedrijven samen te brengen. Benetton liet eerder al verstaan geen geld te willen geven aan een fonds dat werd opgericht door bedrijven die kleding afnamen van de ingestorte fabriek. Het vond dat er te weinig duidelijkheid was over de bedoelingen van het fonds.

 

De Italianen hebben nu dus besloten om geld te doneren aan het Rana Plaza Donors Trust Fund. Het exacte bedrag zal voor 24 april, de dag waarop de ramp in 2013 gebeurde, bekend gemaakt worden door Benetton.

 

Het fonds zei eerder 35 miljoen euro nodig te hebben om alle slachtoffers en nabestaanden van de ramp op een eerlijke manier te compenseren. Voorlopig komt het nog acht miljoen euro te kort om dat doel te bereiken, maar hoopt nu dat Benetton dat tekort in één klap zal weg werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top