Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers

Benetton doneert aan fonds voor Rana Plaza-slachtoffers

Het Italiaanse modemerk Benetton gaat geld doneren aan het fonds dat werd opgericht om de slachtoffers van het drama in de textielfabriek Rana Plaza in Bangladesh in 2013 te compenseren. Er vielen toen meer dan duizend doden.

Bedrag bekend voor 24 april

Het Rana Plaza Donors Trust Fund werd opgezet om de middelen van enkele publieke instellingen en bedrijven samen te brengen. Benetton liet eerder al verstaan geen geld te willen geven aan een fonds dat werd opgericht door bedrijven die kleding afnamen van de ingestorte fabriek. Het vond dat er te weinig duidelijkheid was over de bedoelingen van het fonds.

 

De Italianen hebben nu dus besloten om geld te doneren aan het Rana Plaza Donors Trust Fund. Het exacte bedrag zal voor 24 april, de dag waarop de ramp in 2013 gebeurde, bekend gemaakt worden door Benetton.

 

Het fonds zei eerder 35 miljoen euro nodig te hebben om alle slachtoffers en nabestaanden van de ramp op een eerlijke manier te compenseren. Voorlopig komt het nog acht miljoen euro te kort om dat doel te bereiken, maar hoopt nu dat Benetton dat tekort in één klap zal weg werken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top