Benetton kondigt reorganisatie aan, stopt met Playlife | RetailDetail

Benetton kondigt reorganisatie aan, stopt met Playlife

Benetton kondigt reorganisatie aan, stopt met Playlife

De Benetton Group heeft zopas een grote reorganisatie aangekondigd. De groep gaat zich terugtrekken uit meer dan vijfentwintig landen en gaat ook het bedrijf zelf helemaal geherstructureerd worden. Playlife, dat pas onlangs zijn debuut maakte in België, wordt zelfs helemaal opgedoekt.

Driejarenplan om winst op te krikken

De hervormingen maken deel uit van een driejarenplan om de winstgevendheid van het bedrijf te verbeteren. De grootste slachtoffers zijn het jassenlabel Killer Loop, de Australische retailer Jeans West en dochtermerk Playlife, dat nochtans pas onlangs zijn eerste filiaal in de Benelux opende in de pas afgewerkte nieuwe vleugel van het Wijnegem Shopping Center.

 

Benetton Group heeft momenteel 6.500 eigen winkels in 120 landen en had in 2012 een omzet van 1,8 miljard euro. Bestuursvoorzitter Alessandro Benetton, pas een jaar aan het hoofd van het familiebedrijf dat zijn vader in de jaren 1960 oprichtte, ziet echter geen andere opties om het bedrijf terug op het juiste pad te zetten.

 

Begin dit jaar werden er ook al 450 banen geschrapt op het hoofdkantoor en bij het Italiaanse distributiecentrum. In Israël werden alle winkels al gesloten, omdat ze al gedurende een tijd niet meer winstgevend waren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.