Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton heeft een website gelanceerd waar enkel maar positief nieuws op verschijnt. Het doel van de website is om verhalen te creëren waarvan de schrijvers wilden dat ze waar waren, maar die spijtig genoeg de werkelijkheid verdraaien.

Positieve verhalen

Jongeren van over de hele wereld kunnen verhalen en video's insturen om sociale onrechtvaardigheid aan te kaarten door positieve – en fictieve – verhalen te schrijven. De redacteurs van UnHate zullen vervolgens de verhalen screenen, waarna ze op de website komen. Sinds de start op 17 februari zijn de rechten van homoseksuelen, het probleem van kindbruiden en het dispuut tussen China en Japan over de Senkaku-eilanden al populaire topics gebleken.

 

Bezoekers kunnen bovendien stemmen op de verhalen. Op het einde van de maand maart zal een jury de beste tien verhalen kiezen uit de honderd meest populaire berichten. Die worden dan gelinkt aan projecten van de Verenigde Naties en zullen financiering krijgen van de UnHate Foundation.

 

De UnHate Foundation is een initiatief van Benetton om de cultuur van haat in de wereld tegen te gaan. Het bekendste beeld van de campagne die samenging met de lancering van de stichting, zijn de posters waarop twee bekende politieke figuren een kus delen. Voor modemerk Benetton is de campagne - en nu ook de website - een krachtig middel om zujn merkidentiteit vorm te geven en klanten als 'brand ambassadors' in te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top