Benetton lanceert UnHatenews.com | RetailDetail

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton heeft een website gelanceerd waar enkel maar positief nieuws op verschijnt. Het doel van de website is om verhalen te creëren waarvan de schrijvers wilden dat ze waar waren, maar die spijtig genoeg de werkelijkheid verdraaien.

Positieve verhalen

Jongeren van over de hele wereld kunnen verhalen en video's insturen om sociale onrechtvaardigheid aan te kaarten door positieve – en fictieve – verhalen te schrijven. De redacteurs van UnHate zullen vervolgens de verhalen screenen, waarna ze op de website komen. Sinds de start op 17 februari zijn de rechten van homoseksuelen, het probleem van kindbruiden en het dispuut tussen China en Japan over de Senkaku-eilanden al populaire topics gebleken.

 

Bezoekers kunnen bovendien stemmen op de verhalen. Op het einde van de maand maart zal een jury de beste tien verhalen kiezen uit de honderd meest populaire berichten. Die worden dan gelinkt aan projecten van de Verenigde Naties en zullen financiering krijgen van de UnHate Foundation.

 

De UnHate Foundation is een initiatief van Benetton om de cultuur van haat in de wereld tegen te gaan. Het bekendste beeld van de campagne die samenging met de lancering van de stichting, zijn de posters waarop twee bekende politieke figuren een kus delen. Voor modemerk Benetton is de campagne - en nu ook de website - een krachtig middel om zujn merkidentiteit vorm te geven en klanten als 'brand ambassadors' in te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.