Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton heeft een website gelanceerd waar enkel maar positief nieuws op verschijnt. Het doel van de website is om verhalen te creëren waarvan de schrijvers wilden dat ze waar waren, maar die spijtig genoeg de werkelijkheid verdraaien.

Positieve verhalen

Jongeren van over de hele wereld kunnen verhalen en video's insturen om sociale onrechtvaardigheid aan te kaarten door positieve – en fictieve – verhalen te schrijven. De redacteurs van UnHate zullen vervolgens de verhalen screenen, waarna ze op de website komen. Sinds de start op 17 februari zijn de rechten van homoseksuelen, het probleem van kindbruiden en het dispuut tussen China en Japan over de Senkaku-eilanden al populaire topics gebleken.

 

Bezoekers kunnen bovendien stemmen op de verhalen. Op het einde van de maand maart zal een jury de beste tien verhalen kiezen uit de honderd meest populaire berichten. Die worden dan gelinkt aan projecten van de Verenigde Naties en zullen financiering krijgen van de UnHate Foundation.

 

De UnHate Foundation is een initiatief van Benetton om de cultuur van haat in de wereld tegen te gaan. Het bekendste beeld van de campagne die samenging met de lancering van de stichting, zijn de posters waarop twee bekende politieke figuren een kus delen. Voor modemerk Benetton is de campagne - en nu ook de website - een krachtig middel om zujn merkidentiteit vorm te geven en klanten als 'brand ambassadors' in te zetten.

Tags: