Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton heeft een website gelanceerd waar enkel maar positief nieuws op verschijnt. Het doel van de website is om verhalen te creëren waarvan de schrijvers wilden dat ze waar waren, maar die spijtig genoeg de werkelijkheid verdraaien.

Positieve verhalen

Jongeren van over de hele wereld kunnen verhalen en video's insturen om sociale onrechtvaardigheid aan te kaarten door positieve – en fictieve – verhalen te schrijven. De redacteurs van UnHate zullen vervolgens de verhalen screenen, waarna ze op de website komen. Sinds de start op 17 februari zijn de rechten van homoseksuelen, het probleem van kindbruiden en het dispuut tussen China en Japan over de Senkaku-eilanden al populaire topics gebleken.

 

Bezoekers kunnen bovendien stemmen op de verhalen. Op het einde van de maand maart zal een jury de beste tien verhalen kiezen uit de honderd meest populaire berichten. Die worden dan gelinkt aan projecten van de Verenigde Naties en zullen financiering krijgen van de UnHate Foundation.

 

De UnHate Foundation is een initiatief van Benetton om de cultuur van haat in de wereld tegen te gaan. Het bekendste beeld van de campagne die samenging met de lancering van de stichting, zijn de posters waarop twee bekende politieke figuren een kus delen. Voor modemerk Benetton is de campagne - en nu ook de website - een krachtig middel om zujn merkidentiteit vorm te geven en klanten als 'brand ambassadors' in te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top