Benetton lanceert UnHatenews.com | RetailDetail

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton lanceert UnHatenews.com

Benetton heeft een website gelanceerd waar enkel maar positief nieuws op verschijnt. Het doel van de website is om verhalen te creëren waarvan de schrijvers wilden dat ze waar waren, maar die spijtig genoeg de werkelijkheid verdraaien.

Positieve verhalen

Jongeren van over de hele wereld kunnen verhalen en video's insturen om sociale onrechtvaardigheid aan te kaarten door positieve – en fictieve – verhalen te schrijven. De redacteurs van UnHate zullen vervolgens de verhalen screenen, waarna ze op de website komen. Sinds de start op 17 februari zijn de rechten van homoseksuelen, het probleem van kindbruiden en het dispuut tussen China en Japan over de Senkaku-eilanden al populaire topics gebleken.

 

Bezoekers kunnen bovendien stemmen op de verhalen. Op het einde van de maand maart zal een jury de beste tien verhalen kiezen uit de honderd meest populaire berichten. Die worden dan gelinkt aan projecten van de Verenigde Naties en zullen financiering krijgen van de UnHate Foundation.

 

De UnHate Foundation is een initiatief van Benetton om de cultuur van haat in de wereld tegen te gaan. Het bekendste beeld van de campagne die samenging met de lancering van de stichting, zijn de posters waarop twee bekende politieke figuren een kus delen. Voor modemerk Benetton is de campagne - en nu ook de website - een krachtig middel om zujn merkidentiteit vorm te geven en klanten als 'brand ambassadors' in te zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.