Benetton zet zich in tegen geweld op vrouwen | RetailDetail

Benetton zet zich in tegen geweld op vrouwen

Benetton zet zich in tegen geweld op vrouwen

Vandaag is het de Internationale Dag tegen Geweld op Vrouwen en daarom heeft het Italiaanse Benetton een wereldwijde campagne gelanceerd, met de steun van UN Women.

Orange days

Vanaf 25 november tot en met 10 december 2014 houdt UN Women de Orange days, dagen waarop wereldwijd verschillende evenementen worden gehouden om de strijd tegen geweld op vrouwen aan te binden.

 

Tegelijkertijd start Benetton op de website van zijn UNHATE Foundation een eigen campagne tegen datzelfde geweld. Het gebruikt daarbij het symbolische beeld van een vrouw die door mannen wordt "gestenigd" met bloemblaadjes. Benetton hoopt zo gewaarwording te creëren en roept tevens op tot het opstarten van meer initiatieven die dit probleem uit de wereld kunnen helpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.