Benetton zet zich in tegen geweld op vrouwen | RetailDetail

Benetton zet zich in tegen geweld op vrouwen

Benetton zet zich in tegen geweld op vrouwen

Vandaag is het de Internationale Dag tegen Geweld op Vrouwen en daarom heeft het Italiaanse Benetton een wereldwijde campagne gelanceerd, met de steun van UN Women.

Orange days

Vanaf 25 november tot en met 10 december 2014 houdt UN Women de Orange days, dagen waarop wereldwijd verschillende evenementen worden gehouden om de strijd tegen geweld op vrouwen aan te binden.

 

Tegelijkertijd start Benetton op de website van zijn UNHATE Foundation een eigen campagne tegen datzelfde geweld. Het gebruikt daarbij het symbolische beeld van een vrouw die door mannen wordt "gestenigd" met bloemblaadjes. Benetton hoopt zo gewaarwording te creëren en roept tevens op tot het opstarten van meer initiatieven die dit probleem uit de wereld kunnen helpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.