Blackstone gaat 200 miljoen dollar investeren in Crocs | RetailDetail

Blackstone gaat 200 miljoen dollar investeren in Crocs

Blackstone gaat 200 miljoen dollar investeren in Crocs

Investeringsmaatschappij Blackstone gaat 200 miljoen dollar (145 miljoen euro) investeren in het noodlijdende Crocs. Tegelijkertijd zal de CEO van Crocs, John McCarvel, een stap opzij zetten, in een poging om het Amerikaanse merk terug uit het slop te halen.

Meer retailkennis met Blackstone

Crocs maakte zondag nog bekend dat de kwartaalverkopen aan de laagste kant van de prognoses zouden liggen, goed voor een omzet van ongeveer 220 miljoen dollar (160 miljoen euro), komende van ongeveer 300 miljoen dollar (218 miljoen euro) in de voorbije twee kwartalen.

 

Met het partnership met Blackstone zal er meer retailkennis naar het bedrijf komen, in ruil zal Blackstone twee zitjes krijgen in de raad van bestuur. "De samenwerking met Blackstone geeft toegang tot nieuwe middelen en extra ervaring, waarvan we geloven dat het de toekomstige prestaties van het bedrijf positief zal beïnvloeden", zei Thomas Smach, voorzitter van Crocs, aan de Financial Times.

 

"We zullen een nieuwe CEO rekruteren, die zal werken met het bestuur om onze strategische plannen op korte en lange termijn te verbeteren", ging hij verder. De verkoop in Amerika en Japan zullen een belangrijke focus van het bedrijf worden. Blackstone, dat nu dus gaat investeren in Crocs, heeft al verschillende grote merken in handen. Zo is het eigenaar van het cameramerk Leica en kledingmerk Jack Wolfskin en heeft het ook Orangina in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.