Brantano rolt 3D voet- en schoenscan uit

Brantano rolt 3D voet- en schoenscan uit

Brantano is de eerste schoenenretailer van ons land die zijn klanten een "3D voet- en schoenscan" aanbiedt. Dat moet zowel het fysieke als het online kopen van schoenen vergemakkelijken en al te veel retourzendingen tegengaan.

"De ene 36 is de andere niet"

Brantano heeft een 'schoenscanmachine' in gebruik genomen die de binnenkant van de schoenen nauwgezet en tot in de kleinste details opmeet en in kaart brengt. "We merkten dat een 36 niet altijd een 36 was", zegt CEO Stefaan Van Weyenbergh. "De belangrijkste reden is dat de maten van merk tot sterk verschillen."

 

De schoenscanner vormt de perfecte aanvulling op de 3D-voetscanner die intussen in alle Brantano-winkels is uitgerold. Die meet de lengte en de breedte van de voeten, de hoogte van de wreef, het verschil tussen de linker- en de rechtervoet én geeft de indicatieve schoenmaat weer. Al deze gegevens worden bewaard op een persoonlijke gezinskaart die de klant meekrijgt.

 

Met de informatie op de kaart kan de consument zowel in de winkel (via aanraakschermen) als online zoeken naar de perfecte maat die matcht met zijn of haar persoonlijke meetresultaten. Brantano heeft intussen al 3D-scans van ruim 3.000 paar schoenen: 765 paar voor dames, 797 paar voor meisjes, 753 paar voor jongens en 696 voor heren.

 

Toch is het Brantano niet enkel om het comfort van de klant te doen! "Webwinkels in de modebranche worden geconfronteerd met retouren die kunnen oplopen tot 50%. Zowat een kwart van de mensen die online schoenen kiezen bij Brantano, sturen die terug", zegt CEO Stefaan Van Weyenbergh, die hoopt dankzij deze 3D voet- en schoenscan het aantal retourzendingen drastisch naar omlaag te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan eindelijk een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top