Brantano rolt 3D voet- en schoenscan uit

Brantano rolt 3D voet- en schoenscan uit

Brantano is de eerste schoenenretailer van ons land die zijn klanten een "3D voet- en schoenscan" aanbiedt. Dat moet zowel het fysieke als het online kopen van schoenen vergemakkelijken en al te veel retourzendingen tegengaan.

"De ene 36 is de andere niet"

Brantano heeft een 'schoenscanmachine' in gebruik genomen die de binnenkant van de schoenen nauwgezet en tot in de kleinste details opmeet en in kaart brengt. "We merkten dat een 36 niet altijd een 36 was", zegt CEO Stefaan Van Weyenbergh. "De belangrijkste reden is dat de maten van merk tot sterk verschillen."

 

De schoenscanner vormt de perfecte aanvulling op de 3D-voetscanner die intussen in alle Brantano-winkels is uitgerold. Die meet de lengte en de breedte van de voeten, de hoogte van de wreef, het verschil tussen de linker- en de rechtervoet én geeft de indicatieve schoenmaat weer. Al deze gegevens worden bewaard op een persoonlijke gezinskaart die de klant meekrijgt.

 

Met de informatie op de kaart kan de consument zowel in de winkel (via aanraakschermen) als online zoeken naar de perfecte maat die matcht met zijn of haar persoonlijke meetresultaten. Brantano heeft intussen al 3D-scans van ruim 3.000 paar schoenen: 765 paar voor dames, 797 paar voor meisjes, 753 paar voor jongens en 696 voor heren.

 

Toch is het Brantano niet enkel om het comfort van de klant te doen! "Webwinkels in de modebranche worden geconfronteerd met retouren die kunnen oplopen tot 50%. Zowat een kwart van de mensen die online schoenen kiezen bij Brantano, sturen die terug", zegt CEO Stefaan Van Weyenbergh, die hoopt dankzij deze 3D voet- en schoenscan het aantal retourzendingen drastisch naar omlaag te krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top