Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

De Oude Schoenenactie die schoenenretailer Brantano nu al meer dan tien jaar organiseert, blijft een succes: bij de laatste editie brachten de consumenten liefst 830.000 paar gebruikte schoenen binnen. Brantano kon zo 138.000 euro aan het Schoenenfonds schenken.

830.000 paar oude schoenen

Het klein miljoen paar oude schoenen die consumenten in ruil voor een kortingsbon binnenbrachten, wordt doorverkocht aan een gespecialiseerd bedrijf. De opbrengst daarvan, aangevuld met een extra 10 cent per paar, stort de keten dan door aan meerdere goede doelen. Op die manier leverde de inzamelactie van maart laatstleden 298.210 euro op, die verdeeld worden over verschillende goede doelen (bij wie Stichting Kanker of School zonder Pesten).

 

Van die opbrengst van maart schenkt Brantano nu 138.710 euro aan het Schoenenfonds, dat tot doel heeft kinderen uit minder begoede gezinnen aan nieuw en degelijk schoeisel te helpen. Erkende organisaties met een ontoereikend budget om hun kinderen goede schoenen te kunnen geven, kunnen aankloppen bij vzw Innocenti, dat elke aanvraag bekijkt en bij akkoord aankoopbonnen voor een nieuw paar schoenen verstrekt. Het kind kan die dan inruilen in een van de 130 Brantano-filialen in ons land.

 

Op enkele weken tijd zijn al 359 initiatieven aangemeld voor het Schoenenfonds, laat Brantano weten. Bij de oprichting van het Schoenenfonds had Brantano al een eerste cheque van 160.000 euro (uit de opbrengst van de inzamelactie van september 2013) uitgereikt aan de vzw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top