Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds | RetailDetail

Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

De Oude Schoenenactie die schoenenretailer Brantano nu al meer dan tien jaar organiseert, blijft een succes: bij de laatste editie brachten de consumenten liefst 830.000 paar gebruikte schoenen binnen. Brantano kon zo 138.000 euro aan het Schoenenfonds schenken.

830.000 paar oude schoenen

Het klein miljoen paar oude schoenen die consumenten in ruil voor een kortingsbon binnenbrachten, wordt doorverkocht aan een gespecialiseerd bedrijf. De opbrengst daarvan, aangevuld met een extra 10 cent per paar, stort de keten dan door aan meerdere goede doelen. Op die manier leverde de inzamelactie van maart laatstleden 298.210 euro op, die verdeeld worden over verschillende goede doelen (bij wie Stichting Kanker of School zonder Pesten).

 

Van die opbrengst van maart schenkt Brantano nu 138.710 euro aan het Schoenenfonds, dat tot doel heeft kinderen uit minder begoede gezinnen aan nieuw en degelijk schoeisel te helpen. Erkende organisaties met een ontoereikend budget om hun kinderen goede schoenen te kunnen geven, kunnen aankloppen bij vzw Innocenti, dat elke aanvraag bekijkt en bij akkoord aankoopbonnen voor een nieuw paar schoenen verstrekt. Het kind kan die dan inruilen in een van de 130 Brantano-filialen in ons land.

 

Op enkele weken tijd zijn al 359 initiatieven aangemeld voor het Schoenenfonds, laat Brantano weten. Bij de oprichting van het Schoenenfonds had Brantano al een eerste cheque van 160.000 euro (uit de opbrengst van de inzamelactie van september 2013) uitgereikt aan de vzw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.