Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

De Oude Schoenenactie die schoenenretailer Brantano nu al meer dan tien jaar organiseert, blijft een succes: bij de laatste editie brachten de consumenten liefst 830.000 paar gebruikte schoenen binnen. Brantano kon zo 138.000 euro aan het Schoenenfonds schenken.

830.000 paar oude schoenen

Het klein miljoen paar oude schoenen die consumenten in ruil voor een kortingsbon binnenbrachten, wordt doorverkocht aan een gespecialiseerd bedrijf. De opbrengst daarvan, aangevuld met een extra 10 cent per paar, stort de keten dan door aan meerdere goede doelen. Op die manier leverde de inzamelactie van maart laatstleden 298.210 euro op, die verdeeld worden over verschillende goede doelen (bij wie Stichting Kanker of School zonder Pesten).

 

Van die opbrengst van maart schenkt Brantano nu 138.710 euro aan het Schoenenfonds, dat tot doel heeft kinderen uit minder begoede gezinnen aan nieuw en degelijk schoeisel te helpen. Erkende organisaties met een ontoereikend budget om hun kinderen goede schoenen te kunnen geven, kunnen aankloppen bij vzw Innocenti, dat elke aanvraag bekijkt en bij akkoord aankoopbonnen voor een nieuw paar schoenen verstrekt. Het kind kan die dan inruilen in een van de 130 Brantano-filialen in ons land.

 

Op enkele weken tijd zijn al 359 initiatieven aangemeld voor het Schoenenfonds, laat Brantano weten. Bij de oprichting van het Schoenenfonds had Brantano al een eerste cheque van 160.000 euro (uit de opbrengst van de inzamelactie van september 2013) uitgereikt aan de vzw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top