Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

Brantano schenkt 138.000 euro aan Schoenenfonds

De Oude Schoenenactie die schoenenretailer Brantano nu al meer dan tien jaar organiseert, blijft een succes: bij de laatste editie brachten de consumenten liefst 830.000 paar gebruikte schoenen binnen. Brantano kon zo 138.000 euro aan het Schoenenfonds schenken.

830.000 paar oude schoenen

Het klein miljoen paar oude schoenen die consumenten in ruil voor een kortingsbon binnenbrachten, wordt doorverkocht aan een gespecialiseerd bedrijf. De opbrengst daarvan, aangevuld met een extra 10 cent per paar, stort de keten dan door aan meerdere goede doelen. Op die manier leverde de inzamelactie van maart laatstleden 298.210 euro op, die verdeeld worden over verschillende goede doelen (bij wie Stichting Kanker of School zonder Pesten).

 

Van die opbrengst van maart schenkt Brantano nu 138.710 euro aan het Schoenenfonds, dat tot doel heeft kinderen uit minder begoede gezinnen aan nieuw en degelijk schoeisel te helpen. Erkende organisaties met een ontoereikend budget om hun kinderen goede schoenen te kunnen geven, kunnen aankloppen bij vzw Innocenti, dat elke aanvraag bekijkt en bij akkoord aankoopbonnen voor een nieuw paar schoenen verstrekt. Het kind kan die dan inruilen in een van de 130 Brantano-filialen in ons land.

 

Op enkele weken tijd zijn al 359 initiatieven aangemeld voor het Schoenenfonds, laat Brantano weten. Bij de oprichting van het Schoenenfonds had Brantano al een eerste cheque van 160.000 euro (uit de opbrengst van de inzamelactie van september 2013) uitgereikt aan de vzw.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top