Brantano zamelde bijna 1 miljoen paar oude schoenen in

Brantano zamelde bijna 1 miljoen paar oude schoenen in

De jongste editie van de inzamelactie van oude schoenen die Brantano nu al meer dan 10 jaar organiseert, heeft net geen miljoen paar oude schoenen opgeleverd - goed voor 380.700 kilogram aan schoeisel.

232.478 euro voor het goede doel

De inzamelactie van Brantano was een gigantisch succes en bracht 232.478 euro op voor goede doelen als de Stichting Vlaamse Schoolpoort, School Zonder Pesten, het Kinderkankerfonds, de Stichting tegen Kanker en het Brantano Schoenenfonds.

 

Van dat bedrag is 99.233 euro afkomstig van Brantano zelf: de schoenenketen engageert zich namelijk elk jaar om 10 cent te schenken voor elk binnengebracht paar schoenen, en dat waren er dit jaar 992.337. De resterende 133.245 euro komt van een gespecialiseerde onderneming die de ingezamelde schoenen opkoopt. Die firma sorteert vervolgens alle schoenen: de nog bruikbare krijgen een tweede leven, de andere worden gerecycleerd.

 

Brantano was de allereerste schoenenretailer die met het idee van een schoeneninzamelactie op de proppen kwam. De eerste editie dateert intussen alweer van 2001.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top