Breimodelabel Roos Vandekerckhove kapt ermee

Breimodelabel Roos Vandekerckhove kapt ermee

Roos Vandekerckhove is gestopt met het modelabel dat haar naam droeg. De Gentse ontwerpster legde als een van de eerste in ons land de nadruk op breien en haken, maar haar keuze om enkel in Europa te produceren bleek onrendabel.

"A beautiful story has come to an end"

"Aan een mooi verhaal is een einde gekomen" staat te lezen op de website van Roos Vandekerckhove. De Gentse en haar twee zakenpartners hebben beslist het label op te doeken dat ze in 2007 oprichtten in Sint-Denijs-Westrem.

 

De modeontwerpster produceerde heel bewust in Europa om zo haar ecologische voetafdruk te beperken en vond het onnodig om elk seizoen weer met een totaal nieuwe collectie te komen. Gedurfde keuzes die het bedrijf nu fataal zijn geworden: in een interview met De Standaard Magazine vertelde ze vorig jaar nog hoe moeilijk het is om de rendabiliteit van een klein label te garanderen.

 

Vandekerckhove verkocht haar collecties in verschillende Belgische modezaken, in eigen pop-upwinkels en via haar website. Deze maand vindt een totale uitverkoop plaats in haar winkel in de Brusselse Dansaertstraat. Op 31 januari gaat daar definitief het licht uit en de deur dicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top