Bulgari in handen van LVMH | RetailDetail

Bulgari in handen van LVMH

Bulgari in handen van LVMH

Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.


In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.


De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.


Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.


Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.

Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.


In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.


De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.


Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.


Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.