Bulgari in handen van LVMH | RetailDetail

Bulgari in handen van LVMH

Bulgari in handen van LVMH

Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.


In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.


De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.


Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.


Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.

Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.


In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.


De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.


Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.


Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.