Bulgari in handen van LVMH | RetailDetail

Bulgari in handen van LVMH

Bulgari in handen van LVMH

Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.


In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.


De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.


Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.


Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.

Bernard Arnault lijkt vastberaden al wat Europese luxewaar is onder zijn hoede te krijgen. Na zich – vijandig – te hebben ingekocht bij Hermès, koopt LVMH het Italiaanse merk Bulgari. In ruil voor een controlebelang in de juwelen- en horlogemakerij, wordt de familie Bulgari de op Arnault zelf na belangrijkste aandeelhouder van LVMH.


In tegenstelling tot Hermès, waar Bernard Arnault op slinkse wijze een participatie van circa 20% in kreeg, ontvangt Bulgari LVMH wel met open armen. Arnault koopt Bulgari uit aan 12,25 euro per aandeel, een flinke premium op de 3,4 miljard euro die Bulgari volgens de beurs momenteel waard is.


De familie Bulgari krijgt op zijn beurt bovendien heel wat zeggenschap binnen LVMH. Als deel van toekomstige tweede belangrijkste aandeelhouders van Louis Vuitton Moët Hennessy, hebben broers Paolo en Nicola recht op een bestuurszetel in het bedrijf.


Als gedienstige ex-CEO van Bulgari wordt ook Francesco Trapani niet vergeten in de deal. Hij wordt verantwoordelijk voor de volledige horloge- en juwelenafdeling van de holding. Naast zijn vertrouwde Bulgari zal dat ook onder andere de horloges TAG Heuer bevatten.


Concern Louis Vuitton Moët Hennessy groepeert onderhand een groot aandeel van de meest toonaangevende Europese luxemerken. Onder de hoede van Arnault vinden we nu al onder meer Louis Vuitton, Céline, Bulgari en champagnehuizen Dom Pérignon en Veuve Clicquot.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.