Burberry-CEO neemt afscheid met sterk kwartaal

Burberry-CEO neemt afscheid met sterk kwartaal

Afscheidnemend CEO Angela Ahrendts kan Burberry met een gerust hart inruilen voor Apple: de Britse modegroep realiseerde in het voorbije kwartaal een omzetgroei van 14%.

Omzetgroei van 14%

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2013-2014 (oktober – eind december) uit op 528 miljoen pond (635 miljoen euro): goed voor een stijging met 12% op vergelijkbare basis tegenover hetzelfde kwartaal een boekjaar eerder. Met de vijf nieuw geopende winkels erbij, inclusief de allereerste Burberry Beauty Box in Covent Garden in Londen (foto), bedraagt de groei zelfs 14%.

 

Daarmee doet Burberry beter dan de analisten hadden verwacht: zij hadden gerekend op een omzet van 518 miljoen pond. De groei is vooral te danken aan de digitale poot, waar de investeringen in service en collect-in-store hun vruchten afwerpen en de daling van het aantal bezoekers in de fysieke winkels ruimschoots compenseren.

 

Mooi afscheid voor CEO

In de toelichting op de resultaten liet de afscheidnemende CEO weten tevreden te zijn over de omzetontwikkeling, al wees ze tegelijk ook op een aantal risico's in de komende maanden: "De macro-economische omstandigheden blijven onzeker en op de huidige niveaus zorgen de wisselkoersen voor serieuze tegenwind in ons tweede semester en daarna."

 

Met die mooie kwartaalresultaten heeft Angela Ahrendts, de best verdienende CEO van Groot-Brittannië, haar periode als topvrouw van Burberry goed afgerond. De 53-jarige Ahrendts gaat binnenkort aan de slag bij Apple, waar zij verantwoordelijk wordt voor alle retailactiviteiten van het elektronicaconcern, zowel fysiek als online. Ze wordt bij Burberry opgevolgd door creatief directeur Christopher Bailey.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top