Burberry-CEO neemt afscheid met sterk kwartaal

Burberry-CEO neemt afscheid met sterk kwartaal

Afscheidnemend CEO Angela Ahrendts kan Burberry met een gerust hart inruilen voor Apple: de Britse modegroep realiseerde in het voorbije kwartaal een omzetgroei van 14%.

Omzetgroei van 14%

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2013-2014 (oktober – eind december) uit op 528 miljoen pond (635 miljoen euro): goed voor een stijging met 12% op vergelijkbare basis tegenover hetzelfde kwartaal een boekjaar eerder. Met de vijf nieuw geopende winkels erbij, inclusief de allereerste Burberry Beauty Box in Covent Garden in Londen (foto), bedraagt de groei zelfs 14%.

 

Daarmee doet Burberry beter dan de analisten hadden verwacht: zij hadden gerekend op een omzet van 518 miljoen pond. De groei is vooral te danken aan de digitale poot, waar de investeringen in service en collect-in-store hun vruchten afwerpen en de daling van het aantal bezoekers in de fysieke winkels ruimschoots compenseren.

 

Mooi afscheid voor CEO

In de toelichting op de resultaten liet de afscheidnemende CEO weten tevreden te zijn over de omzetontwikkeling, al wees ze tegelijk ook op een aantal risico's in de komende maanden: "De macro-economische omstandigheden blijven onzeker en op de huidige niveaus zorgen de wisselkoersen voor serieuze tegenwind in ons tweede semester en daarna."

 

Met die mooie kwartaalresultaten heeft Angela Ahrendts, de best verdienende CEO van Groot-Brittannië, haar periode als topvrouw van Burberry goed afgerond. De 53-jarige Ahrendts gaat binnenkort aan de slag bij Apple, waar zij verantwoordelijk wordt voor alle retailactiviteiten van het elektronicaconcern, zowel fysiek als online. Ze wordt bij Burberry opgevolgd door creatief directeur Christopher Bailey.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top