Burberry-CEO neemt afscheid met sterk kwartaal

Burberry-CEO neemt afscheid met sterk kwartaal

Afscheidnemend CEO Angela Ahrendts kan Burberry met een gerust hart inruilen voor Apple: de Britse modegroep realiseerde in het voorbije kwartaal een omzetgroei van 14%.

Omzetgroei van 14%

De omzet van Burberry kwam in het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar 2013-2014 (oktober – eind december) uit op 528 miljoen pond (635 miljoen euro): goed voor een stijging met 12% op vergelijkbare basis tegenover hetzelfde kwartaal een boekjaar eerder. Met de vijf nieuw geopende winkels erbij, inclusief de allereerste Burberry Beauty Box in Covent Garden in Londen (foto), bedraagt de groei zelfs 14%.

 

Daarmee doet Burberry beter dan de analisten hadden verwacht: zij hadden gerekend op een omzet van 518 miljoen pond. De groei is vooral te danken aan de digitale poot, waar de investeringen in service en collect-in-store hun vruchten afwerpen en de daling van het aantal bezoekers in de fysieke winkels ruimschoots compenseren.

 

Mooi afscheid voor CEO

In de toelichting op de resultaten liet de afscheidnemende CEO weten tevreden te zijn over de omzetontwikkeling, al wees ze tegelijk ook op een aantal risico's in de komende maanden: "De macro-economische omstandigheden blijven onzeker en op de huidige niveaus zorgen de wisselkoersen voor serieuze tegenwind in ons tweede semester en daarna."

 

Met die mooie kwartaalresultaten heeft Angela Ahrendts, de best verdienende CEO van Groot-Brittannië, haar periode als topvrouw van Burberry goed afgerond. De 53-jarige Ahrendts gaat binnenkort aan de slag bij Apple, waar zij verantwoordelijk wordt voor alle retailactiviteiten van het elektronicaconcern, zowel fysiek als online. Ze wordt bij Burberry opgevolgd door creatief directeur Christopher Bailey.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top