Burberry gaat al zijn merken samenbrengen

Burberry gaat al zijn merken samenbrengen

Het Britse luxebedrijf Burberry is van plan om al zijn merken samen te brengen onder één noemer. Burberry wil het zo voor consumenten eenvoudiger maken om te weten welke producten het bedrijf allemaal aanbiedt.

Ook Prorsum en Brit gewoon Burberry

Naast Burberry heeft het modebedrijf immers ook nog de merken Prorsum, London en Brit. Die verschillende labels zullen tegen het einde van 2016 verdwijnen. Voortaan zullen ze allemaal door het leven gaan als Burberry. CEO Christopher Bailey zegt dat hij zo ook de link met de Britse roots wil versterken. Alle producten van Burberry, ook van de andere merken, worden immers in Londen ontwikkeld.


Burberry heeft daarnaast nog plannen vrijgegeven voor een nieuwe productielocatie in Leeds. De nieuwe site moet tegen 2019 helemaal afgewerkt zijn en betekent voor Burberry een investering van 50 miljoen pond (70,5 miljoen euro). Burberry gaat in Leeds voornamelijk regenjassen produceren. De fabriek zal plaats bieden aan meer dan duizend werknemers.


Het Britse merk moest vorige maand zijn verwachtingen naar beneden bijstellen, omdat de verkoop in Azië aan het terugvallen is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top