Burberry gaat al zijn merken samenbrengen

Burberry gaat al zijn merken samenbrengen

Het Britse luxebedrijf Burberry is van plan om al zijn merken samen te brengen onder één noemer. Burberry wil het zo voor consumenten eenvoudiger maken om te weten welke producten het bedrijf allemaal aanbiedt.

Ook Prorsum en Brit gewoon Burberry

Naast Burberry heeft het modebedrijf immers ook nog de merken Prorsum, London en Brit. Die verschillende labels zullen tegen het einde van 2016 verdwijnen. Voortaan zullen ze allemaal door het leven gaan als Burberry. CEO Christopher Bailey zegt dat hij zo ook de link met de Britse roots wil versterken. Alle producten van Burberry, ook van de andere merken, worden immers in Londen ontwikkeld.


Burberry heeft daarnaast nog plannen vrijgegeven voor een nieuwe productielocatie in Leeds. De nieuwe site moet tegen 2019 helemaal afgewerkt zijn en betekent voor Burberry een investering van 50 miljoen pond (70,5 miljoen euro). Burberry gaat in Leeds voornamelijk regenjassen produceren. De fabriek zal plaats bieden aan meer dan duizend werknemers.


Het Britse merk moest vorige maand zijn verwachtingen naar beneden bijstellen, omdat de verkoop in Azië aan het terugvallen is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top