Burberry kampt met Chinese krimp | RetailDetail

Burberry kampt met Chinese krimp

Burberry kampt met Chinese krimp

De groei van het Britse modemerk Burberry is in de eerste helft van het jaar vertraagd, wat het merk wijt aan "moeilijke externe factoren." Vooral in China wordt er minder uitgegeven aan luxe.

Vooral Azië valt tegen

De omzet van Burberry in de eerste zes maanden van zijn boekjaar steeg met 14 procent naar 1,1 miljard pond (1,4 miljard euro). Dat is een tragere groei dan verwacht, vooral vanwege moeilijke omstandigheden in Azië. De winst voor belastingen steeg met zes procent naar 152 miljoen pond (net geen 200 miljoen euro).

 

Na koerswisselingen vielen zowel de omzet als de winst echter nog een stuk terug. Zo kwam de winst 12 procent lager uit dan een jaar geleden, vanwege een klap van 31 miljoen pond (40 miljoen euro).

 

"We zijn trots dat we kunnen melden dat Burberry een sterk eerste halfjaar heeft gehad, met omzet die 14 procent hoger is en winst die 6 procent stijgt", aldus CEO Christopher Bailey. "Als we vooruit kijken, dan blijven we in moeilijke omstandigheden focussen op zaken die we wel kunnen controleren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.