Burberry kampt met Chinese krimp

Burberry kampt met Chinese krimp

De groei van het Britse modemerk Burberry is in de eerste helft van het jaar vertraagd, wat het merk wijt aan "moeilijke externe factoren." Vooral in China wordt er minder uitgegeven aan luxe.

Vooral Azië valt tegen

De omzet van Burberry in de eerste zes maanden van zijn boekjaar steeg met 14 procent naar 1,1 miljard pond (1,4 miljard euro). Dat is een tragere groei dan verwacht, vooral vanwege moeilijke omstandigheden in Azië. De winst voor belastingen steeg met zes procent naar 152 miljoen pond (net geen 200 miljoen euro).

 

Na koerswisselingen vielen zowel de omzet als de winst echter nog een stuk terug. Zo kwam de winst 12 procent lager uit dan een jaar geleden, vanwege een klap van 31 miljoen pond (40 miljoen euro).

 

"We zijn trots dat we kunnen melden dat Burberry een sterk eerste halfjaar heeft gehad, met omzet die 14 procent hoger is en winst die 6 procent stijgt", aldus CEO Christopher Bailey. "Als we vooruit kijken, dan blijven we in moeilijke omstandigheden focussen op zaken die we wel kunnen controleren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top