Burberry kampt met Chinese krimp

Burberry kampt met Chinese krimp

De groei van het Britse modemerk Burberry is in de eerste helft van het jaar vertraagd, wat het merk wijt aan "moeilijke externe factoren." Vooral in China wordt er minder uitgegeven aan luxe.

Vooral Azië valt tegen

De omzet van Burberry in de eerste zes maanden van zijn boekjaar steeg met 14 procent naar 1,1 miljard pond (1,4 miljard euro). Dat is een tragere groei dan verwacht, vooral vanwege moeilijke omstandigheden in Azië. De winst voor belastingen steeg met zes procent naar 152 miljoen pond (net geen 200 miljoen euro).

 

Na koerswisselingen vielen zowel de omzet als de winst echter nog een stuk terug. Zo kwam de winst 12 procent lager uit dan een jaar geleden, vanwege een klap van 31 miljoen pond (40 miljoen euro).

 

"We zijn trots dat we kunnen melden dat Burberry een sterk eerste halfjaar heeft gehad, met omzet die 14 procent hoger is en winst die 6 procent stijgt", aldus CEO Christopher Bailey. "Als we vooruit kijken, dan blijven we in moeilijke omstandigheden focussen op zaken die we wel kunnen controleren."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top