Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Het Britse modemerk Burberry heeft tijdens zijn Burberry Prorsum-modeshow de nieuwe koopknop van Twitter uitgetest. Volgers van de modeshow konden de nagellak van de modellen aankopen via tweets die op dat moment werden uitgestuurd.

Kleding onmiddellijk online verkrijgbaar

Burberry presenteerde gisteren zijn nieuwe collectie voor de lente van volgend jaar. Kledingstukken en tassen die tijdens de show te zien waren, konden na de show onmiddellijk online gekocht worden en zelfs tijdens de show konden er dus al aankopen gedaan worden.

 

Elk model dat een nagellak van Burberry droeg, werd vergezeld van een tweet met koopknop, zodra ze de catwalk op liep. Volgers van de modeshow konden zo onmiddellijk iets aankopen. Burberry probeerde daarmee in te spelen op impulsaankopen van loyale fans. Net als de andere kledingstukken, zal de nagellak tot 29 september online te koop zijn. Daarna zullen geïnteresseerden moeten wachten tot de stukken officieel in de winkel liggen.

 

Twitter introduceerde vorige week een eerste proefproject met een koopknop in tweets. Het zei toen dat het zou samenwerken met een beperkt aantal merken, die de nieuwe functie in een eerste fase kunnen uitproberen. Burberry is één van de eerste merken die er gebruik van maakt. Indien het concept succesvol is, zal het voor iedereen beschikbaar worden.

Tags: