Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow | RetailDetail

Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Het Britse modemerk Burberry heeft tijdens zijn Burberry Prorsum-modeshow de nieuwe koopknop van Twitter uitgetest. Volgers van de modeshow konden de nagellak van de modellen aankopen via tweets die op dat moment werden uitgestuurd.

Kleding onmiddellijk online verkrijgbaar

Burberry presenteerde gisteren zijn nieuwe collectie voor de lente van volgend jaar. Kledingstukken en tassen die tijdens de show te zien waren, konden na de show onmiddellijk online gekocht worden en zelfs tijdens de show konden er dus al aankopen gedaan worden.

 

Elk model dat een nagellak van Burberry droeg, werd vergezeld van een tweet met koopknop, zodra ze de catwalk op liep. Volgers van de modeshow konden zo onmiddellijk iets aankopen. Burberry probeerde daarmee in te spelen op impulsaankopen van loyale fans. Net als de andere kledingstukken, zal de nagellak tot 29 september online te koop zijn. Daarna zullen geïnteresseerden moeten wachten tot de stukken officieel in de winkel liggen.

 

Twitter introduceerde vorige week een eerste proefproject met een koopknop in tweets. Het zei toen dat het zou samenwerken met een beperkt aantal merken, die de nieuwe functie in een eerste fase kunnen uitproberen. Burberry is één van de eerste merken die er gebruik van maakt. Indien het concept succesvol is, zal het voor iedereen beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.