Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow | RetailDetail

Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Het Britse modemerk Burberry heeft tijdens zijn Burberry Prorsum-modeshow de nieuwe koopknop van Twitter uitgetest. Volgers van de modeshow konden de nagellak van de modellen aankopen via tweets die op dat moment werden uitgestuurd.

Kleding onmiddellijk online verkrijgbaar

Burberry presenteerde gisteren zijn nieuwe collectie voor de lente van volgend jaar. Kledingstukken en tassen die tijdens de show te zien waren, konden na de show onmiddellijk online gekocht worden en zelfs tijdens de show konden er dus al aankopen gedaan worden.

 

Elk model dat een nagellak van Burberry droeg, werd vergezeld van een tweet met koopknop, zodra ze de catwalk op liep. Volgers van de modeshow konden zo onmiddellijk iets aankopen. Burberry probeerde daarmee in te spelen op impulsaankopen van loyale fans. Net als de andere kledingstukken, zal de nagellak tot 29 september online te koop zijn. Daarna zullen geïnteresseerden moeten wachten tot de stukken officieel in de winkel liggen.

 

Twitter introduceerde vorige week een eerste proefproject met een koopknop in tweets. Het zei toen dat het zou samenwerken met een beperkt aantal merken, die de nieuwe functie in een eerste fase kunnen uitproberen. Burberry is één van de eerste merken die er gebruik van maakt. Indien het concept succesvol is, zal het voor iedereen beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.