Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Burberry test koopknop Twitter tijdens modeshow

Het Britse modemerk Burberry heeft tijdens zijn Burberry Prorsum-modeshow de nieuwe koopknop van Twitter uitgetest. Volgers van de modeshow konden de nagellak van de modellen aankopen via tweets die op dat moment werden uitgestuurd.

Kleding onmiddellijk online verkrijgbaar

Burberry presenteerde gisteren zijn nieuwe collectie voor de lente van volgend jaar. Kledingstukken en tassen die tijdens de show te zien waren, konden na de show onmiddellijk online gekocht worden en zelfs tijdens de show konden er dus al aankopen gedaan worden.

 

Elk model dat een nagellak van Burberry droeg, werd vergezeld van een tweet met koopknop, zodra ze de catwalk op liep. Volgers van de modeshow konden zo onmiddellijk iets aankopen. Burberry probeerde daarmee in te spelen op impulsaankopen van loyale fans. Net als de andere kledingstukken, zal de nagellak tot 29 september online te koop zijn. Daarna zullen geïnteresseerden moeten wachten tot de stukken officieel in de winkel liggen.

 

Twitter introduceerde vorige week een eerste proefproject met een koopknop in tweets. Het zei toen dat het zou samenwerken met een beperkt aantal merken, die de nieuwe functie in een eerste fase kunnen uitproberen. Burberry is één van de eerste merken die er gebruik van maakt. Indien het concept succesvol is, zal het voor iedereen beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top