C&A opent Franse webshop, nog geen plannen voor Belgische versie

C&A opent Franse webshop, nog geen plannen voor Belgische versie

De Nederlandse keten C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat C&A via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden. 

Dubbel grensoverschrijdend

De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het Nederlandse concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.

"De structuur staat er"

Thuishaven Nederland heeft geen eigen webshop; daar verkoopt C&A enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar "door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten", aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet. 

 

Er zijn nog geen concrete plannen om een Belgische webshop op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat "de structuur er al helemaal staat". De komst van de Belgische (en andere) webshop(s) lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.

 

De Nederlandse keten C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat C&A via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden. 

Dubbel grensoverschrijdend

De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het Nederlandse concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.

"De structuur staat er"

Thuishaven Nederland heeft geen eigen webshop; daar verkoopt C&A enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar "door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten", aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet. 

 

Er zijn nog geen concrete plannen om een Belgische webshop op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat "de structuur er al helemaal staat". De komst van de Belgische (en andere) webshop(s) lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top