C&A opent Franse webshop, nog geen plannen voor Belgische versie

C&A opent Franse webshop, nog geen plannen voor Belgische versie

De Nederlandse keten C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat C&A via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden. 

Dubbel grensoverschrijdend

De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het Nederlandse concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.

"De structuur staat er"

Thuishaven Nederland heeft geen eigen webshop; daar verkoopt C&A enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar "door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten", aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet. 

 

Er zijn nog geen concrete plannen om een Belgische webshop op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat "de structuur er al helemaal staat". De komst van de Belgische (en andere) webshop(s) lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.

 

De Nederlandse keten C&A heeft een webwinkel voor de Franse markt geopend, laat C&A via de Franse corporate website weten. Het Franse online verkooppunt komt er in navolging van het succes van de retailers Duitse en Oostenrijkse webshops. E-commerce is voor C&A zo te zien een opvallend sterk verkoopskanaal geworden. 

Dubbel grensoverschrijdend

De keten gaat met zijn Franse webshop overigens in tegen de trend om steeds minder over de grenzen heen webshops aan te bieden, waarover RetailDetail vorige week nog berichtte. C&A doet zelfs nog beter: het zal dubbel grensoverschrijdend werken. Het Nederlandse concern baat zijn Franse webshop immers uit via de Duitse dochter C&A Online. In Duitsland (en Oostenrijk) heeft C&A al jaren een webshop, dus de keuze om Frankrijk via Duitsland van kleding te voorzien is logisch.

"De structuur staat er"

Thuishaven Nederland heeft geen eigen webshop; daar verkoopt C&A enkel online via een samenwerking met Wehkamp.nl. Die ging in 2007 in en loopt nog één jaar, maar "door de goede resultaten is het zeer denkbaar dat we de huidige constructie voortzetten", aldus Maiko Slechtenhorst van C&A Nederland. Zolang de samenwerking met Wehkamp duurt, zal C&A in Nederland alvast zelf geen kleding aanbieden op het internet. 

 

Er zijn nog geen concrete plannen om een Belgische webshop op poten te zetten, maar Slechtenhorst wist daar wel over te zeggen dat "de structuur er al helemaal staat". De komst van de Belgische (en andere) webshop(s) lijkt met andere woorden af te hangen van het succes van de Franse en Duitse versie.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, en zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top