Cacharel opent opnieuw eigen boetieks | RetailDetail

Cacharel opent opnieuw eigen boetieks

Cacharel opent opnieuw eigen boetieks

Het Franse modemerk Cacharel gaat, na een afwezigheid van zeven jaar, een nieuwe winkel openen in Parijs. Het is bovendien van plan om weer een internationaal winkelnetwerk uit te bouwen.

Collecties updaten

De eerste winkel moet zijn deuren openen in het Opéra-district in Parijs in het najaar van 2016. Een jaar later zal er ook een boetiek worden geopend in de wijk Saint-Germain-des-Prés. Daarnaast krijgen de twee shop-in-shops van het merk in de warenhuizen Printemps en Galeries Lafayette een nieuwe inrichting, zodat ze passen bij de stijl van de boetieks.


Wereldwijd staan er in totaal 24 winkels en 30 shop-in-shops op de planning. Cacharel beseft wel dat het ook zijn collecties een update zal moeten geven.


"Chanel kan zijn beroemde jasje blijven maken, maar wij kunnen geen Liberty-print bloesjes blijven produceren," zei oprichter en voorzitter Jean Bousquet in een interview met WWD. "We moeten ons aanpassen aan wat jonge consumenten tegenwoordig willen. Dat verschilt van wat hun moeders droegen, hoewel nog in dezelfde geest."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.