Calida Group verdubbelt omzet | RetailDetail

Calida Group verdubbelt omzet

Calida Group verdubbelt omzet

De Zwitserse kledinggroep Calida heeft in 2014 zijn netto-omzet weten te verdubbelen. Toch zal de groep in de toekomst moeten uitkijken voor wisselkoerseffecten die een sterke invloed hebben op het resultaat.

"Verder groeien"

In 2014 behaalde de Calida Group een omzet van 412,4 miljoen Zwitserse frank (390 miljoen euro), 99,8% meer dan een jaar eerder. De nettowinst kwam daarbij uit op 23,6 miljoen Zwitserse frank (22 miljoen euro).

 

"Dankzij onze sterke prestatie tijdens het voorbije financiële jaar en de snelle integratie van onze grote aankoop Lafuma zijn we financieel en operationeel goed geplaatst om succesvol te zijn en verder te groeien in extreem competitieve markten, die nog moeilijker worden gemaakt door wisselkoersschommelingen", aldus CEO Felix Sulzberger.

 

De Calida Group moet inderdaad uitkijken voor wisselkoersen: de waarde van de Zwitserse frank is flink gestegen ten opzichte van de euro en de Amerikaanse dollar, wat dan weer een negatief effect heeft op de resultaten van het bedrijf. Calida haalt 75 procent van zijn omzet uit landen die met de euro werken, daarom verwacht Calida dan ook mindere resultaten voor 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.