Calida Group verdubbelt omzet

Calida Group verdubbelt omzet

De Zwitserse kledinggroep Calida heeft in 2014 zijn netto-omzet weten te verdubbelen. Toch zal de groep in de toekomst moeten uitkijken voor wisselkoerseffecten die een sterke invloed hebben op het resultaat.

"Verder groeien"

In 2014 behaalde de Calida Group een omzet van 412,4 miljoen Zwitserse frank (390 miljoen euro), 99,8% meer dan een jaar eerder. De nettowinst kwam daarbij uit op 23,6 miljoen Zwitserse frank (22 miljoen euro).

 

"Dankzij onze sterke prestatie tijdens het voorbije financiële jaar en de snelle integratie van onze grote aankoop Lafuma zijn we financieel en operationeel goed geplaatst om succesvol te zijn en verder te groeien in extreem competitieve markten, die nog moeilijker worden gemaakt door wisselkoersschommelingen", aldus CEO Felix Sulzberger.

 

De Calida Group moet inderdaad uitkijken voor wisselkoersen: de waarde van de Zwitserse frank is flink gestegen ten opzichte van de euro en de Amerikaanse dollar, wat dan weer een negatief effect heeft op de resultaten van het bedrijf. Calida haalt 75 procent van zijn omzet uit landen die met de euro werken, daarom verwacht Calida dan ook mindere resultaten voor 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top