Calida Group verdubbelt omzet

Calida Group verdubbelt omzet

De Zwitserse kledinggroep Calida heeft in 2014 zijn netto-omzet weten te verdubbelen. Toch zal de groep in de toekomst moeten uitkijken voor wisselkoerseffecten die een sterke invloed hebben op het resultaat.

"Verder groeien"

In 2014 behaalde de Calida Group een omzet van 412,4 miljoen Zwitserse frank (390 miljoen euro), 99,8% meer dan een jaar eerder. De nettowinst kwam daarbij uit op 23,6 miljoen Zwitserse frank (22 miljoen euro).

 

"Dankzij onze sterke prestatie tijdens het voorbije financiële jaar en de snelle integratie van onze grote aankoop Lafuma zijn we financieel en operationeel goed geplaatst om succesvol te zijn en verder te groeien in extreem competitieve markten, die nog moeilijker worden gemaakt door wisselkoersschommelingen", aldus CEO Felix Sulzberger.

 

De Calida Group moet inderdaad uitkijken voor wisselkoersen: de waarde van de Zwitserse frank is flink gestegen ten opzichte van de euro en de Amerikaanse dollar, wat dan weer een negatief effect heeft op de resultaten van het bedrijf. Calida haalt 75 procent van zijn omzet uit landen die met de euro werken, daarom verwacht Calida dan ook mindere resultaten voor 2015.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

De Nederlander Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was tot september 2016 CFO bij het bedrijf en het voorbije jaar was hij aan de slag als chief operation & transformation officer.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Back to top