Cameleon denkt aan nieuwe vestigingen

Cameleon denkt aan nieuwe vestigingen

Na een succesvolle reorganisatie van het bedrijf denkt modeketen Cameleon opnieuw aan het openen van nieuwe vestigingen. Die ambitie komt er nadat de keten voor het eerst in drie jaar nog eens winst lijkt te gaan maken.

Online activiteiten verkocht

In de eerste zes maanden van het jaar was er immers sprake van een nettowinst van 600.000 euro. Een enorm succes volgens CEO Pascal Leurquin, die erop wijst dat de voorbije drie jaar 15 tot 16 miljoen euro verlies werd gemaakt.

 

Voor die ommekeer moest er wel flink gesneden worden in de bedrijfsstructuur. Momenteel werken er 120 vaste werknemers voor Cameleon, een jaar geleden waren dat er nog 260. Ook de online activiteiten werden verkocht en de focus werd gelegd op de fysieke verkoop. Door die veranderingen binnen het bedrijf werden de meeste leveranciers overtuigd om verder te gaan met de samenwerking.

 

Momenteel heeft de keten nog maar twee vestigingen, in Woluwe en Genval. Binnen het bedrijf wordt nu echter al gefluisterd dat er binnenkort nieuwe winkels op de planning kunnen staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top