CelioClub wil als autonome keten groeien | RetailDetail

CelioClub wil als autonome keten groeien

CelioClub wil als autonome keten groeien

CelioClub, het citywear-kledingmerk van de Franse groep Celio, weekt zich los van zijn zusterketen en gaat resoluut mikken op het premiumsegment. Op de agenda staan een eigen webshop, een nieuw winkelconcept en een verdubbeling van het aantal boetieks.

"CelioClub is vandaag nog te weinig gekend"

Kleine kinderen worden groot; zo ook CelioClub. Wat oorspronkelijk begon als het citywear-merk van Celio, wordt nu een heuse keten die zijn eigen koers mag gaan varen. CelioClub mikt daarbij vooral op mannen in de leeftijdscategorie 30-40 jaar, daar waar Celio zich vooral richt tot de 20 tot 35-jarigen, en positioneert zich qua gamma ook iets hoger dan zijn grote broer. "Onze prijzen beginnen waar die van Celio stoppen", zei algemeen directeur Thomas Camille aan de collega's van FashionMag.

 

"CelioClub is vandaag nog te weinig gekend", vindt de directeur. "Het doel is voortaan als een zelfstandig en autonoom merk door het leven te gaan, met een eigen merkterritorium en een eigen wereld. Ook al zijn beide merken in het verleden altijd gescheiden gebleven, voortaan gaan ze elk afzonderlijk hun eigen leven leiden."

 

In Frankrijk telt CelioClub al 65 eigen winkels, naast een tiental shop-in-shops in vestigingen van Celio. Daarnaast heeft CelioClub ook een handvol vestigingen in ons land en nog twee in Marokko. Ter vergelijking: zusterketen Celio telt wereldwijd ruim duizend winkels.

 

Eigen webshop en dubbel aantal boetieks

Het startschot voor de nieuwe koers werd vorige maand gegeven in Parijs, waar een gloednieuwe winkel opende aan de Carrefour de l'Odéon. Die pakte als eerste uit met het gloednieuwe concept van CelioClub: geen zwart gelakte vitrines meer, maar donkerblauw en verwijzingen naar Parijse flats en New-Yorkse lofts.

 

Tegen maart 2015 moeten de eerste tien winkels een volledige make-over hebben gekregen naar het voorbeeld van het Parijse vlaggenschip. Vanaf januari 2015 kunnen fans van het merk ook terecht op een eigen webshop, daar waar ze tot nog toe altijd naar de e-commercesite van Celio moesten surfen.

 

Directeur Thomas Camille blaakt van ambitie: hij ziet "ruimte om het winkelpark te verdubbelen", vooral in stadscentra en in bepaalde winkelcentra: "De verhuurders weten waarheen we willen en zijn gecharmeerd door onze evolutie", aldus nog de topman van CelioClub.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.