CelioClub wil als autonome keten groeien

CelioClub wil als autonome keten groeien

CelioClub, het citywear-kledingmerk van de Franse groep Celio, weekt zich los van zijn zusterketen en gaat resoluut mikken op het premiumsegment. Op de agenda staan een eigen webshop, een nieuw winkelconcept en een verdubbeling van het aantal boetieks.

"CelioClub is vandaag nog te weinig gekend"

Kleine kinderen worden groot; zo ook CelioClub. Wat oorspronkelijk begon als het citywear-merk van Celio, wordt nu een heuse keten die zijn eigen koers mag gaan varen. CelioClub mikt daarbij vooral op mannen in de leeftijdscategorie 30-40 jaar, daar waar Celio zich vooral richt tot de 20 tot 35-jarigen, en positioneert zich qua gamma ook iets hoger dan zijn grote broer. "Onze prijzen beginnen waar die van Celio stoppen", zei algemeen directeur Thomas Camille aan de collega's van FashionMag.

 

"CelioClub is vandaag nog te weinig gekend", vindt de directeur. "Het doel is voortaan als een zelfstandig en autonoom merk door het leven te gaan, met een eigen merkterritorium en een eigen wereld. Ook al zijn beide merken in het verleden altijd gescheiden gebleven, voortaan gaan ze elk afzonderlijk hun eigen leven leiden."

 

In Frankrijk telt CelioClub al 65 eigen winkels, naast een tiental shop-in-shops in vestigingen van Celio. Daarnaast heeft CelioClub ook een handvol vestigingen in ons land en nog twee in Marokko. Ter vergelijking: zusterketen Celio telt wereldwijd ruim duizend winkels.

 

Eigen webshop en dubbel aantal boetieks

Het startschot voor de nieuwe koers werd vorige maand gegeven in Parijs, waar een gloednieuwe winkel opende aan de Carrefour de l'Odéon. Die pakte als eerste uit met het gloednieuwe concept van CelioClub: geen zwart gelakte vitrines meer, maar donkerblauw en verwijzingen naar Parijse flats en New-Yorkse lofts.

 

Tegen maart 2015 moeten de eerste tien winkels een volledige make-over hebben gekregen naar het voorbeeld van het Parijse vlaggenschip. Vanaf januari 2015 kunnen fans van het merk ook terecht op een eigen webshop, daar waar ze tot nog toe altijd naar de e-commercesite van Celio moesten surfen.

 

Directeur Thomas Camille blaakt van ambitie: hij ziet "ruimte om het winkelpark te verdubbelen", vooral in stadscentra en in bepaalde winkelcentra: "De verhuurders weten waarheen we willen en zijn gecharmeerd door onze evolutie", aldus nog de topman van CelioClub.

Tags: