CelioClub wil als autonome keten groeien

CelioClub wil als autonome keten groeien

CelioClub, het citywear-kledingmerk van de Franse groep Celio, weekt zich los van zijn zusterketen en gaat resoluut mikken op het premiumsegment. Op de agenda staan een eigen webshop, een nieuw winkelconcept en een verdubbeling van het aantal boetieks.

"CelioClub is vandaag nog te weinig gekend"

Kleine kinderen worden groot; zo ook CelioClub. Wat oorspronkelijk begon als het citywear-merk van Celio, wordt nu een heuse keten die zijn eigen koers mag gaan varen. CelioClub mikt daarbij vooral op mannen in de leeftijdscategorie 30-40 jaar, daar waar Celio zich vooral richt tot de 20 tot 35-jarigen, en positioneert zich qua gamma ook iets hoger dan zijn grote broer. "Onze prijzen beginnen waar die van Celio stoppen", zei algemeen directeur Thomas Camille aan de collega's van FashionMag.

 

"CelioClub is vandaag nog te weinig gekend", vindt de directeur. "Het doel is voortaan als een zelfstandig en autonoom merk door het leven te gaan, met een eigen merkterritorium en een eigen wereld. Ook al zijn beide merken in het verleden altijd gescheiden gebleven, voortaan gaan ze elk afzonderlijk hun eigen leven leiden."

 

In Frankrijk telt CelioClub al 65 eigen winkels, naast een tiental shop-in-shops in vestigingen van Celio. Daarnaast heeft CelioClub ook een handvol vestigingen in ons land en nog twee in Marokko. Ter vergelijking: zusterketen Celio telt wereldwijd ruim duizend winkels.

 

Eigen webshop en dubbel aantal boetieks

Het startschot voor de nieuwe koers werd vorige maand gegeven in Parijs, waar een gloednieuwe winkel opende aan de Carrefour de l'Odéon. Die pakte als eerste uit met het gloednieuwe concept van CelioClub: geen zwart gelakte vitrines meer, maar donkerblauw en verwijzingen naar Parijse flats en New-Yorkse lofts.

 

Tegen maart 2015 moeten de eerste tien winkels een volledige make-over hebben gekregen naar het voorbeeld van het Parijse vlaggenschip. Vanaf januari 2015 kunnen fans van het merk ook terecht op een eigen webshop, daar waar ze tot nog toe altijd naar de e-commercesite van Celio moesten surfen.

 

Directeur Thomas Camille blaakt van ambitie: hij ziet "ruimte om het winkelpark te verdubbelen", vooral in stadscentra en in bepaalde winkelcentra: "De verhuurders weten waarheen we willen en zijn gecharmeerd door onze evolutie", aldus nog de topman van CelioClub.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top