CEO en creatief hoofd Gucci op de schop

CEO en creatief hoofd Gucci op de schop

CEO Patrizio di Marco en creatief directeur Frida Giannini worden vervangen bij Gucci. Het Franse moederbedrijf Kering hoopt zo om haar belangrijkste merk terug op het juiste pad te brengen.

Verlies van klanten

Di Marco zal met Nieuwjaar vervangen worden door Marco Bizzarri, terwijl Giannini na de voorstelling van de herfst- en wintercollectie in februari plaats moet ruimen. Het is tien jaar geleden dat er zo een grote verschuiving plaatsvond bij Gucci: in 2004 verlieten Domenico de Sole en Tom Ford het bedrijf.

 

Gucci heeft het de laatste tijd steeds moeilijker, met tegenvallende resultaten als gevolg. Steeds meer klanten maken daarbij de overstap naar meer exclusievere merken.

 

Veranderingen binnen top merken

De nieuwe CEO zal op 1 januari 2015 aan de slag gaan. Hij kwam in 2005 bij Kering terecht, toen hij CEO van Stella McCartney werd. In 2009 werd hij het hoofd van de 'luxe couture en lederwaren'-afdeling. Francois-Henri Pinault, CEO van Kering, zal die functie op zich nemen tot er een vervanger is gevonden.

 

Kering blijft zo verder gaan met wijzigingen binnen het management van zijn merken. In oktober kregen Bottega Veneta, Brioni en Christopher Kane ook al nieuwe CEO's.

Tags: