CEO en creatief hoofd Gucci op de schop

CEO en creatief hoofd Gucci op de schop

CEO Patrizio di Marco en creatief directeur Frida Giannini worden vervangen bij Gucci. Het Franse moederbedrijf Kering hoopt zo om haar belangrijkste merk terug op het juiste pad te brengen.

Verlies van klanten

Di Marco zal met Nieuwjaar vervangen worden door Marco Bizzarri, terwijl Giannini na de voorstelling van de herfst- en wintercollectie in februari plaats moet ruimen. Het is tien jaar geleden dat er zo een grote verschuiving plaatsvond bij Gucci: in 2004 verlieten Domenico de Sole en Tom Ford het bedrijf.

 

Gucci heeft het de laatste tijd steeds moeilijker, met tegenvallende resultaten als gevolg. Steeds meer klanten maken daarbij de overstap naar meer exclusievere merken.

 

Veranderingen binnen top merken

De nieuwe CEO zal op 1 januari 2015 aan de slag gaan. Hij kwam in 2005 bij Kering terecht, toen hij CEO van Stella McCartney werd. In 2009 werd hij het hoofd van de 'luxe couture en lederwaren'-afdeling. Francois-Henri Pinault, CEO van Kering, zal die functie op zich nemen tot er een vervanger is gevonden.

 

Kering blijft zo verder gaan met wijzigingen binnen het management van zijn merken. In oktober kregen Bottega Veneta, Brioni en Christopher Kane ook al nieuwe CEO's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top