CEO en creatief hoofd Gucci op de schop

CEO en creatief hoofd Gucci op de schop

CEO Patrizio di Marco en creatief directeur Frida Giannini worden vervangen bij Gucci. Het Franse moederbedrijf Kering hoopt zo om haar belangrijkste merk terug op het juiste pad te brengen.

Verlies van klanten

Di Marco zal met Nieuwjaar vervangen worden door Marco Bizzarri, terwijl Giannini na de voorstelling van de herfst- en wintercollectie in februari plaats moet ruimen. Het is tien jaar geleden dat er zo een grote verschuiving plaatsvond bij Gucci: in 2004 verlieten Domenico de Sole en Tom Ford het bedrijf.

 

Gucci heeft het de laatste tijd steeds moeilijker, met tegenvallende resultaten als gevolg. Steeds meer klanten maken daarbij de overstap naar meer exclusievere merken.

 

Veranderingen binnen top merken

De nieuwe CEO zal op 1 januari 2015 aan de slag gaan. Hij kwam in 2005 bij Kering terecht, toen hij CEO van Stella McCartney werd. In 2009 werd hij het hoofd van de 'luxe couture en lederwaren'-afdeling. Francois-Henri Pinault, CEO van Kering, zal die functie op zich nemen tot er een vervanger is gevonden.

 

Kering blijft zo verder gaan met wijzigingen binnen het management van zijn merken. In oktober kregen Bottega Veneta, Brioni en Christopher Kane ook al nieuwe CEO's.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top