Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Het Franse modebedrijf Chanel eist van kledingzaak Ita.Bel. uit Blankenberge een schadevergoeding van 400 euro per verkochte T-shirt. De winkel zou bewust nagemaakte T-shirts hebben verkocht.

"Niet het enige geval in ons land"

De zaak gaat terug tot de zomer van 2014: op 4 juli van dat jaar viel de lokale politie van Blankenberge binnen bij Ita.Bel. op de Zeedijk. Er werden die dag 341 nagemaakte T-shirts met het logo van het Franse luxemerk in beslag genomen.

 

"In andere provincies lopen er zaken waar het gaat om duizenden T-shirts, maar dat maakt geen verschil", zegt de raadsman van Chanel in Het Laatste Nieuws. "De feiten blijven ernstig. Dit is slecht voor de goede naam van Chanel en we willen dan ook een correcte straf."

 

De aangeklaagde uitbater, Bogdan A., was gisteren niet op de zitting aanwezig. "We vragen per T-shirt een vergoeding van 400 euro. Omgerekend is dat 136.400 euro. Dat lijkt ons een correcte vergoeding", aldus nog de advocaat. De uitspraak wordt verwacht op 20 januari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Lichte omzetgroei voor Marie Jo & Co

11/01/2018

De Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde heeft in 2017 een lichte omzetgroei geboekt tot 208,7 miljoen euro. De retailtak scoorde daarbij een stuk beter deed dan de groothandelsactiviteiten.

Back to top