Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak | RetailDetail

Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Het Franse modebedrijf Chanel eist van kledingzaak Ita.Bel. uit Blankenberge een schadevergoeding van 400 euro per verkochte T-shirt. De winkel zou bewust nagemaakte T-shirts hebben verkocht.

"Niet het enige geval in ons land"

De zaak gaat terug tot de zomer van 2014: op 4 juli van dat jaar viel de lokale politie van Blankenberge binnen bij Ita.Bel. op de Zeedijk. Er werden die dag 341 nagemaakte T-shirts met het logo van het Franse luxemerk in beslag genomen.

 

"In andere provincies lopen er zaken waar het gaat om duizenden T-shirts, maar dat maakt geen verschil", zegt de raadsman van Chanel in Het Laatste Nieuws. "De feiten blijven ernstig. Dit is slecht voor de goede naam van Chanel en we willen dan ook een correcte straf."

 

De aangeklaagde uitbater, Bogdan A., was gisteren niet op de zitting aanwezig. "We vragen per T-shirt een vergoeding van 400 euro. Omgerekend is dat 136.400 euro. Dat lijkt ons een correcte vergoeding", aldus nog de advocaat. De uitspraak wordt verwacht op 20 januari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.