Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Het Franse modebedrijf Chanel eist van kledingzaak Ita.Bel. uit Blankenberge een schadevergoeding van 400 euro per verkochte T-shirt. De winkel zou bewust nagemaakte T-shirts hebben verkocht.

"Niet het enige geval in ons land"

De zaak gaat terug tot de zomer van 2014: op 4 juli van dat jaar viel de lokale politie van Blankenberge binnen bij Ita.Bel. op de Zeedijk. Er werden die dag 341 nagemaakte T-shirts met het logo van het Franse luxemerk in beslag genomen.

 

"In andere provincies lopen er zaken waar het gaat om duizenden T-shirts, maar dat maakt geen verschil", zegt de raadsman van Chanel in Het Laatste Nieuws. "De feiten blijven ernstig. Dit is slecht voor de goede naam van Chanel en we willen dan ook een correcte straf."

 

De aangeklaagde uitbater, Bogdan A., was gisteren niet op de zitting aanwezig. "We vragen per T-shirt een vergoeding van 400 euro. Omgerekend is dat 136.400 euro. Dat lijkt ons een correcte vergoeding", aldus nog de advocaat. De uitspraak wordt verwacht op 20 januari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top