Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Chanel eist 136.400 euro van Blankenbergse kledingzaak

Het Franse modebedrijf Chanel eist van kledingzaak Ita.Bel. uit Blankenberge een schadevergoeding van 400 euro per verkochte T-shirt. De winkel zou bewust nagemaakte T-shirts hebben verkocht.

"Niet het enige geval in ons land"

De zaak gaat terug tot de zomer van 2014: op 4 juli van dat jaar viel de lokale politie van Blankenberge binnen bij Ita.Bel. op de Zeedijk. Er werden die dag 341 nagemaakte T-shirts met het logo van het Franse luxemerk in beslag genomen.

 

"In andere provincies lopen er zaken waar het gaat om duizenden T-shirts, maar dat maakt geen verschil", zegt de raadsman van Chanel in Het Laatste Nieuws. "De feiten blijven ernstig. Dit is slecht voor de goede naam van Chanel en we willen dan ook een correcte straf."

 

De aangeklaagde uitbater, Bogdan A., was gisteren niet op de zitting aanwezig. "We vragen per T-shirt een vergoeding van 400 euro. Omgerekend is dat 136.400 euro. Dat lijkt ons een correcte vergoeding", aldus nog de advocaat. De uitspraak wordt verwacht op 20 januari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top