Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa | RetailDetail

Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa

Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa

Het Chinese schoenenmerk Stella Luna heeft plannen om verder uit te breiden in Europa, nadat een eerste winkel in Parijs voldoende succes kende. Zo komen er al zeker twee extra winkels in de Franse hoofdstad.

Vertraagde groei in Azië

Stella Luna heeft al een winkel in de buurt Saint-Germain in Parijs en heeft nu besloten om ook winkels te openen op de Rue du Faubourg Saint Honoré en in de buurt van de Champs Élysées. Daarnaast zijn er ook plannen om verder uit te breiden naar andere Europese steden, zoals Londen.

 

"Iedereen weet dat bedrijven in Azië niet meer groeien zoals voorheen. Zelfs in Hongkong gaat het omlaag. Het gaat er nu om internationaal te zijn, je kan niet op één plaats blijven", zegt Stephen Chi, CEO van de retailafdeling van Stella Luna. "We zullen verdere stappen blijven zetten om de aantrekkingskracht van onze merken te laten groeien, terwijl we ons winkelnetwerk en onze verkoopstrategie blijven verbeteren."

 

Chinese merken naar Europa

Chinese merken beginnen steeds meer naar Europa te kijken, omdat de groei in hun eigen land aan het vertragen is. Voorlopers van die strategie zijn witgoedproducent Haier en computerfabrikant Lenovo, maar ook andere bedrijven vinden hun weg naar Europa.

 

Zo richtten ook Chinese webwinkels zich vaker op de Europese markt, waarbij ze producten tegen een bijzonder lage prijs kunnen aanbieden. Chinese ketens die fysieke winkels openen in Europa zijn echter (voorlopig) nog wat zeldzamer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.