Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa | RetailDetail

Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa

Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa

Het Chinese schoenenmerk Stella Luna heeft plannen om verder uit te breiden in Europa, nadat een eerste winkel in Parijs voldoende succes kende. Zo komen er al zeker twee extra winkels in de Franse hoofdstad.

Vertraagde groei in Azië

Stella Luna heeft al een winkel in de buurt Saint-Germain in Parijs en heeft nu besloten om ook winkels te openen op de Rue du Faubourg Saint Honoré en in de buurt van de Champs Élysées. Daarnaast zijn er ook plannen om verder uit te breiden naar andere Europese steden, zoals Londen.

 

"Iedereen weet dat bedrijven in Azië niet meer groeien zoals voorheen. Zelfs in Hongkong gaat het omlaag. Het gaat er nu om internationaal te zijn, je kan niet op één plaats blijven", zegt Stephen Chi, CEO van de retailafdeling van Stella Luna. "We zullen verdere stappen blijven zetten om de aantrekkingskracht van onze merken te laten groeien, terwijl we ons winkelnetwerk en onze verkoopstrategie blijven verbeteren."

 

Chinese merken naar Europa

Chinese merken beginnen steeds meer naar Europa te kijken, omdat de groei in hun eigen land aan het vertragen is. Voorlopers van die strategie zijn witgoedproducent Haier en computerfabrikant Lenovo, maar ook andere bedrijven vinden hun weg naar Europa.

 

Zo richtten ook Chinese webwinkels zich vaker op de Europese markt, waarbij ze producten tegen een bijzonder lage prijs kunnen aanbieden. Chinese ketens die fysieke winkels openen in Europa zijn echter (voorlopig) nog wat zeldzamer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.