Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa

Chinees schoenenmerk Stella Luna breidt uit in Europa

Het Chinese schoenenmerk Stella Luna heeft plannen om verder uit te breiden in Europa, nadat een eerste winkel in Parijs voldoende succes kende. Zo komen er al zeker twee extra winkels in de Franse hoofdstad.

Vertraagde groei in Azië

Stella Luna heeft al een winkel in de buurt Saint-Germain in Parijs en heeft nu besloten om ook winkels te openen op de Rue du Faubourg Saint Honoré en in de buurt van de Champs Élysées. Daarnaast zijn er ook plannen om verder uit te breiden naar andere Europese steden, zoals Londen.

 

"Iedereen weet dat bedrijven in Azië niet meer groeien zoals voorheen. Zelfs in Hongkong gaat het omlaag. Het gaat er nu om internationaal te zijn, je kan niet op één plaats blijven", zegt Stephen Chi, CEO van de retailafdeling van Stella Luna. "We zullen verdere stappen blijven zetten om de aantrekkingskracht van onze merken te laten groeien, terwijl we ons winkelnetwerk en onze verkoopstrategie blijven verbeteren."

 

Chinese merken naar Europa

Chinese merken beginnen steeds meer naar Europa te kijken, omdat de groei in hun eigen land aan het vertragen is. Voorlopers van die strategie zijn witgoedproducent Haier en computerfabrikant Lenovo, maar ook andere bedrijven vinden hun weg naar Europa.

 

Zo richtten ook Chinese webwinkels zich vaker op de Europese markt, waarbij ze producten tegen een bijzonder lage prijs kunnen aanbieden. Chinese ketens die fysieke winkels openen in Europa zijn echter (voorlopig) nog wat zeldzamer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top