Christos Angelides verlaat Next voor Abercrombie | RetailDetail

Christos Angelides verlaat Next voor Abercrombie

Christos Angelides verlaat Next voor Abercrombie

De 51-jarige Christos Angelides van de Britse moderetailer Next wordt in oktober de nieuwe voorzitter van tienermerk Abercrombie & Fitch en kindermerk Abercrombie Kids. De Brit wordt nu al getipt als de toekomstige opvolger van Mike Jeffries.

"Nieuw gecreëerde rol"

Heeft het hippe Amerikaanse modeconcern Abercrombie & Fitch de opvolger in huis gehaald voor huidig CEO Mike Jeffries, de man die in 1992 aan het hoofd kwam van wat toen nog een sportkledingmerk was, het uitbouwde tot een ongemeen populair jongerenmerk maar de laatste maanden meer en meer tegenwind krijgt?

 

Insiders menen van wel, nu de groep uit Ohio de 51-jarige Christos Angelides heeft benoemd tot 'president' van zijn tienermerk Abercrombie & Fitch en zijn kindermerk Abercrombie Kids. Hij krijgt daarbij in ieder geval al uitgebreide bevoegdheden, gaande van de productontwikkeling tot de financiën van de modemerken.

 

Angelides, die in oktober begint, brengt 28 jaar retailervaring mee van bij het Britse Next, waar hij sinds augustus 2000 Group Product Director was. Next telt bijna 700 winkels in meer dan 40 landen en verkoopt daarnaast ook nog online in 60 landen. "Die ervaring maakt van hem de perfecte kandidaat voor deze nieuw gecreëerde rol. Christos aanstelling is een zeer belangrijke stap in onze langetermijnstrategie", verwelkomde Mike Jeffries de benoeming van de Brit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.