Christos Angelides verlaat Next voor Abercrombie

Christos Angelides verlaat Next voor Abercrombie

De 51-jarige Christos Angelides van de Britse moderetailer Next wordt in oktober de nieuwe voorzitter van tienermerk Abercrombie & Fitch en kindermerk Abercrombie Kids. De Brit wordt nu al getipt als de toekomstige opvolger van Mike Jeffries.

"Nieuw gecreëerde rol"

Heeft het hippe Amerikaanse modeconcern Abercrombie & Fitch de opvolger in huis gehaald voor huidig CEO Mike Jeffries, de man die in 1992 aan het hoofd kwam van wat toen nog een sportkledingmerk was, het uitbouwde tot een ongemeen populair jongerenmerk maar de laatste maanden meer en meer tegenwind krijgt?

 

Insiders menen van wel, nu de groep uit Ohio de 51-jarige Christos Angelides heeft benoemd tot 'president' van zijn tienermerk Abercrombie & Fitch en zijn kindermerk Abercrombie Kids. Hij krijgt daarbij in ieder geval al uitgebreide bevoegdheden, gaande van de productontwikkeling tot de financiën van de modemerken.

 

Angelides, die in oktober begint, brengt 28 jaar retailervaring mee van bij het Britse Next, waar hij sinds augustus 2000 Group Product Director was. Next telt bijna 700 winkels in meer dan 40 landen en verkoopt daarnaast ook nog online in 60 landen. "Die ervaring maakt van hem de perfecte kandidaat voor deze nieuw gecreëerde rol. Christos aanstelling is een zeer belangrijke stap in onze langetermijnstrategie", verwelkomde Mike Jeffries de benoeming van de Brit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top