Colruyt krijgt toestemming om in ZEB te stappen

Colruyt krijgt toestemming om in ZEB te stappen

Colruyt Group heeft van de Belgische Mededingingsautoriteit de goedkeuring gekregen om in kledingketen ZEB te stappen. Eind juni tekende Colruyt al een overeenkomst om een participatie te verwerven.

Aandeel van 40 procent

Nu de deal tussen beide partijen ook zijn fiat heeft gekregen van de Mededingingsautoriteit is deze meteen volledig afgerond. Colruyt Group krijgt zo een aandeel van 40 procent in ZEB, al kan dat nog voor het einde van 2014 nog verhogen tot 50 procent.

 

Er zijn ook enkele aankoop- en verkoopopties opgenomen tussen de Colruyt Group en het management van ZEB, waardoor Colruyt Group over een termijn van minstens tien jaar de controle over ZEB kan krijgen.


"De instap in ZEB past in Colruyt Groups ambitie om met gepaste winkelconcepten in te spelen op de behoeften van de consument in al zijn levensfases", staat te lezen in het persbericht met de aankondiging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top