Colruyt krijgt toestemming om in ZEB te stappen

Colruyt krijgt toestemming om in ZEB te stappen

Colruyt Group heeft van de Belgische Mededingingsautoriteit de goedkeuring gekregen om in kledingketen ZEB te stappen. Eind juni tekende Colruyt al een overeenkomst om een participatie te verwerven.

Aandeel van 40 procent

Nu de deal tussen beide partijen ook zijn fiat heeft gekregen van de Mededingingsautoriteit is deze meteen volledig afgerond. Colruyt Group krijgt zo een aandeel van 40 procent in ZEB, al kan dat nog voor het einde van 2014 nog verhogen tot 50 procent.

 

Er zijn ook enkele aankoop- en verkoopopties opgenomen tussen de Colruyt Group en het management van ZEB, waardoor Colruyt Group over een termijn van minstens tien jaar de controle over ZEB kan krijgen.


"De instap in ZEB past in Colruyt Groups ambitie om met gepaste winkelconcepten in te spelen op de behoeften van de consument in al zijn levensfases", staat te lezen in het persbericht met de aankondiging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top