Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam krijgen nieuwe CEO

Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam krijgen nieuwe CEO

Vanaf 1 juli gaat Christophe Chenut aan de slag als de nieuwe CEO van Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam. Beide merken zijn onderdeel van het Japanse bedrijf Fast Retailing. Chenut vervangt Nubuo Domae.

Grootste kledinggroep ter wereld

Christophe Chenut heeft ervaring in verschillende sectoren: tot 2013 was hij CEO van Lacoste en daarvoor was hij CEO bij de Franse krant L'Equipe en de Franse communicatiegroep DDB.


Chenut vervangt bij Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam de Japanner Nubuo Domae, die sinds september 2014 de positie tijdelijk invulde, na het vertrek van Nancy Pedot. Zij verliet het bedrijf, omdat ze ergens anders een nieuwe baan kreeg aangeboden. Domae blijft wel in functie als senior group officer van Fast Retailing en co-CEO van Fast Retailing France.


Fast Retailing is een Japanse kledinggroep die vooral bekend is van het kledingmerk Uniqlo. Dat merk is de laatste jaren bezig aan een sterke uitbreiding in Europa. De omzet van die Europese tak van Uniqlo groeide vorig jaar dan ook met meer dan honderd procent. Fast Retailing heeft als doel om tegen 2020 de grootste fashion retailer ter wereld te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top