Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam krijgen nieuwe CEO | RetailDetail

Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam krijgen nieuwe CEO

Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam krijgen nieuwe CEO

Vanaf 1 juli gaat Christophe Chenut aan de slag als de nieuwe CEO van Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam. Beide merken zijn onderdeel van het Japanse bedrijf Fast Retailing. Chenut vervangt Nubuo Domae.

Grootste kledinggroep ter wereld

Christophe Chenut heeft ervaring in verschillende sectoren: tot 2013 was hij CEO van Lacoste en daarvoor was hij CEO bij de Franse krant L'Equipe en de Franse communicatiegroep DDB.


Chenut vervangt bij Comptoir des Cotonniers en Princesse Tam Tam de Japanner Nubuo Domae, die sinds september 2014 de positie tijdelijk invulde, na het vertrek van Nancy Pedot. Zij verliet het bedrijf, omdat ze ergens anders een nieuwe baan kreeg aangeboden. Domae blijft wel in functie als senior group officer van Fast Retailing en co-CEO van Fast Retailing France.


Fast Retailing is een Japanse kledinggroep die vooral bekend is van het kledingmerk Uniqlo. Dat merk is de laatste jaren bezig aan een sterke uitbreiding in Europa. De omzet van die Europese tak van Uniqlo groeide vorig jaar dan ook met meer dan honderd procent. Fast Retailing heeft als doel om tegen 2020 de grootste fashion retailer ter wereld te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.