Concept Fashion Store Lochristi krijgt prestigieuze interieuraward

Concept Fashion Store Lochristi krijgt prestigieuze interieuraward

De Concept Fashion Store-vestiging van Lochristi (bij Gent) heeft in Londen de 'World Retail Award' gewonnen voor beste winkelinterieur. Daarbij liet de modetempel internationale kleppers als Oscar De la Renta en Max Mara in Milaan alsook Lafayette in Beijing achter zich.

Al tweede award op korte tijd

Uit meer dan 600 inzendingen uit de hele wereld riep de jury van de prestigieuze reailinterieurwedstrijd Concept Fashion Store in Lochristi uit tot "het origineelste en meest vernieuwende interieur". De jury omschreef het concept als een "antwoord op de retailuitdagingen van de toekomst".

 

"De internationale jury in Londen wist vooral de ver doorgedreven belevingsinrichting van de 'fashion store' in Lochristi te appreciëren", reageert een tevreden managing director Nicolas Block van creatief agentschap King George, dat het interieur ontwierp. "Nu winkels steeds meer concurrentie krijgen van internetshoppen, wisten wij via conceptbedenking een gepast antwoord te bieden, dankzij een creatieve invulling met storytelling."

 

Het is voor de 1.250 m² grote conceptstore al de tweede bekroning op korte tijd: vorige week won het in Brussel ook al de BLSC-innovatieprijs voor "Beste nieuw retailconcept van de voorbije twee jaar".

 

Lochristi bloemengemeente

Hun verhaal gingen de ontwerpers nochtans niet eens zo ver zoeken: "De grond waarop de winkel gevestigd is, bracht meer dan 100 jaar lang bloemen en planten voort. Bij de inrichting van de zaak lieten we ons dan ook inspireren door de plantenteelt en het bloemenverleden van de gemeente: elk aspect in de shop refereert naar een element uit dat rijke verleden. Op die manier willen we de klanten die de geschiedenis van hun woonplaats goed kennen een aha-erlebnis bezorgen."

 

Pronkstuk van de zaak is de verticale tuin die, met zijn hoogte van 8 meter, vanaf de benedenverdieping tot aan het dak van de eerste verdieping reikt. Drie grote stammen van elk 6 meter, bekleed met eeuwenoud hout in alle kleuren, leiden de klant naar de eerste verdieping, in een tunnel van plastic boogserres. De pashokjes zijn gemaakt van golfplaten, een klassieker in de sierteelt om opberghokken op te trekken.

 

De accessoirezone met handtassen en schoenen werd dan weer ondergebracht in zwarte serres (foto). De kassazone tot slot werd omgevormd tot het 'huis' van de bloementelers, die traditioneel aan de straatkant van hun bedrijf wonen.

 

De Concept Fashion Store-groep telt in ons land alles samen 14 modewinkels, verspreid over Vlaanderen en Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Back to top