Concept Fashion Store Lochristi krijgt prestigieuze interieuraward

Concept Fashion Store Lochristi krijgt prestigieuze interieuraward

De Concept Fashion Store-vestiging van Lochristi (bij Gent) heeft in Londen de 'World Retail Award' gewonnen voor beste winkelinterieur. Daarbij liet de modetempel internationale kleppers als Oscar De la Renta en Max Mara in Milaan alsook Lafayette in Beijing achter zich.

Al tweede award op korte tijd

Uit meer dan 600 inzendingen uit de hele wereld riep de jury van de prestigieuze reailinterieurwedstrijd Concept Fashion Store in Lochristi uit tot "het origineelste en meest vernieuwende interieur". De jury omschreef het concept als een "antwoord op de retailuitdagingen van de toekomst".

 

"De internationale jury in Londen wist vooral de ver doorgedreven belevingsinrichting van de 'fashion store' in Lochristi te appreciëren", reageert een tevreden managing director Nicolas Block van creatief agentschap King George, dat het interieur ontwierp. "Nu winkels steeds meer concurrentie krijgen van internetshoppen, wisten wij via conceptbedenking een gepast antwoord te bieden, dankzij een creatieve invulling met storytelling."

 

Het is voor de 1.250 m² grote conceptstore al de tweede bekroning op korte tijd: vorige week won het in Brussel ook al de BLSC-innovatieprijs voor "Beste nieuw retailconcept van de voorbije twee jaar".

 

Lochristi bloemengemeente

Hun verhaal gingen de ontwerpers nochtans niet eens zo ver zoeken: "De grond waarop de winkel gevestigd is, bracht meer dan 100 jaar lang bloemen en planten voort. Bij de inrichting van de zaak lieten we ons dan ook inspireren door de plantenteelt en het bloemenverleden van de gemeente: elk aspect in de shop refereert naar een element uit dat rijke verleden. Op die manier willen we de klanten die de geschiedenis van hun woonplaats goed kennen een aha-erlebnis bezorgen."

 

Pronkstuk van de zaak is de verticale tuin die, met zijn hoogte van 8 meter, vanaf de benedenverdieping tot aan het dak van de eerste verdieping reikt. Drie grote stammen van elk 6 meter, bekleed met eeuwenoud hout in alle kleuren, leiden de klant naar de eerste verdieping, in een tunnel van plastic boogserres. De pashokjes zijn gemaakt van golfplaten, een klassieker in de sierteelt om opberghokken op te trekken.

 

De accessoirezone met handtassen en schoenen werd dan weer ondergebracht in zwarte serres (foto). De kassazone tot slot werd omgevormd tot het 'huis' van de bloementelers, die traditioneel aan de straatkant van hun bedrijf wonen.

 

De Concept Fashion Store-groep telt in ons land alles samen 14 modewinkels, verspreid over Vlaanderen en Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top