Crocs lijdt flink verlies in vierde kwartaal

Crocs lijdt flink verlies in vierde kwartaal

Bij Crocs zijn ze druk bezig om het bedrijf een andere kant op te sturen. Het wil in die nieuwe richting vooral af van de klomp die het bedrijf bekendmaakte, maar die nu vooral een slecht en kitscherig imago heeft.

10,7 miljoen paar schoenen

Op het vlak van verkoop doet Crocs het helemaal niet zo slecht: in het kwartaal dat eindigde op 31 december 2013 verkocht het bedrijf nog 10,7 miljoen paar schoenen, negen procent meer dan een jaar geleden. Slechts de helft daarvan waren de bekende, kleurrijke klompen van het schoenenmerk. Zo zet het bedrijf vandaag onder andere in op golfschoenen voor mannen en verschillende collecties voor vrouwen.

 

Vooral in markten buiten de VS doet de verkoop van Crocs het goed. In Europa verdubbelde de verkoop in het voorgaande kwartaal bijna en in Japan steeg die met 22 procent. In de VS daalde de verkoop daarentegen met 8 procent. De omzet kwam daardoor in totaal 1,6 procent hoger uit, op 228,7 miljoen dollar (zo'n 170 miljoen euro).

 

Alles bij elkaar boekte de schoenenproducent weliswaar een verlies van 66,9 miljoen dollar (49 miljoen euro), veel meer dan de 3,6 miljoen dollar (2,6 miljoen euro) dan een jaar geleden.  Een flink stuk van dat verlies was te wijten aan overtollige inventaris die Crocs moest afschrijven en goed was voor een bedrag van 3,4 miljoen dollar (2,5 miljoen euro). Voor dit jaar wil Crocs dan ook geen winstverwachtingen geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top