Dalende vraag naar luxe speelt Kering parten

Dalende vraag naar luxe speelt Kering parten

Het Franse luxeconcern Kering moet aan den lijve ondervinden dat de vraag naar luxeproducten wel degelijk in dalende lijn is. De omzet daalde dan ook met 1,5% naar 2,52 miljard euro in het derde kwartaal.

Vlaggenschepen presteren slecht

Het belangrijkste merk binnen de groep, Gucci, moest toezien hoe de omzet met 5,4 procent daalde in het derde kwartaal. Kering heeft de prijzen van een aantal artikelen verhoogd in de hoop het merk exclusiever te maken, maar dat leidde dus wel tot een omzetdaling.

 

Andere luxemerken van Kering deden het beter dan Gucci: de omzet van Bottega Veneta steeg met 7,3 procent en bij Saint Laurent kwam er 7,2 procent bij, terwijl Stella McCartney en Alexander McQueen zelfs een dubbelcijferige groei konden voorleggen. De omzet van de totale luxedivisie van Kering steeg met 1,5 procent naar 1,62 miljard euro en zonder koerswisselingen had die stijging zelfs 5,6 procent geweest.

 

In de sportdivisie van Kering waren de cijfers minder rooskleurig: voor het hele segment daalde de omzet met 7,6 procent naar 896,2 miljoen euro. Vooral Puma, dat te lijden heeft onder een zwakkere vraag naar schoenen in Europa, deelde in de klappen. De vergelijkbare omzet in dit segment daalde wel, maar met slechts 0,8 procent, waar analisten -2,3 procent hadden verwacht).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3 procent gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Back to top