Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Donderdag 17 september heeft modemerk Damart in Brussel een nieuwe winkel van 230 m² geopend op de Louizalaan, volgens het nieuwe concept dat de winkelervaring voor de klant moet verbeteren.

Meer aandacht voor crosschannel

De volgende drie jaar moet 40 procent van alle vestigingen het nieuwe concept van ontwerpbureau Saguez & Partners hebben overgenomen. In Frankrijk zijn momenteel een negentigtal winkels van Damart te vinden, in België zijn dat er circa zestig.

 

In het nieuwe concept is de uitstraling van het merk moderner geworden, zonder dat daarbij op zoek wordt gegaan naar een nieuw doelpubliek. Patrick Seghin, CEO van moederbedrijf Damartex, zegt dat Damart zich zal blijven focussen op mensen vanaf 55 jaar.

 

Binnen het nieuwe concept is de lay-out van de winkels wel luchtiger gehouden, met inbegrip van grotere paskamers. Er is ook meer aandacht voor crosschannel: zo wordt het binnenkort in Frankrijk al mogelijk om online bestelde spullen af te halen en vanaf december kan je in België producten online reserveren en twee uur later afhalen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top