Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Donderdag 17 september heeft modemerk Damart in Brussel een nieuwe winkel van 230 m² geopend op de Louizalaan, volgens het nieuwe concept dat de winkelervaring voor de klant moet verbeteren.

Meer aandacht voor crosschannel

De volgende drie jaar moet 40 procent van alle vestigingen het nieuwe concept van ontwerpbureau Saguez & Partners hebben overgenomen. In Frankrijk zijn momenteel een negentigtal winkels van Damart te vinden, in België zijn dat er circa zestig.

 

In het nieuwe concept is de uitstraling van het merk moderner geworden, zonder dat daarbij op zoek wordt gegaan naar een nieuw doelpubliek. Patrick Seghin, CEO van moederbedrijf Damartex, zegt dat Damart zich zal blijven focussen op mensen vanaf 55 jaar.

 

Binnen het nieuwe concept is de lay-out van de winkels wel luchtiger gehouden, met inbegrip van grotere paskamers. Er is ook meer aandacht voor crosschannel: zo wordt het binnenkort in Frankrijk al mogelijk om online bestelde spullen af te halen en vanaf december kan je in België producten online reserveren en twee uur later afhalen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top