Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept | RetailDetail

Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Donderdag 17 september heeft modemerk Damart in Brussel een nieuwe winkel van 230 m² geopend op de Louizalaan, volgens het nieuwe concept dat de winkelervaring voor de klant moet verbeteren.

Meer aandacht voor crosschannel

De volgende drie jaar moet 40 procent van alle vestigingen het nieuwe concept van ontwerpbureau Saguez & Partners hebben overgenomen. In Frankrijk zijn momenteel een negentigtal winkels van Damart te vinden, in België zijn dat er circa zestig.

 

In het nieuwe concept is de uitstraling van het merk moderner geworden, zonder dat daarbij op zoek wordt gegaan naar een nieuw doelpubliek. Patrick Seghin, CEO van moederbedrijf Damartex, zegt dat Damart zich zal blijven focussen op mensen vanaf 55 jaar.

 

Binnen het nieuwe concept is de lay-out van de winkels wel luchtiger gehouden, met inbegrip van grotere paskamers. Er is ook meer aandacht voor crosschannel: zo wordt het binnenkort in Frankrijk al mogelijk om online bestelde spullen af te halen en vanaf december kan je in België producten online reserveren en twee uur later afhalen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.