Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept | RetailDetail

Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Damart opent Brusselse winkel met nieuw concept

Donderdag 17 september heeft modemerk Damart in Brussel een nieuwe winkel van 230 m² geopend op de Louizalaan, volgens het nieuwe concept dat de winkelervaring voor de klant moet verbeteren.

Meer aandacht voor crosschannel

De volgende drie jaar moet 40 procent van alle vestigingen het nieuwe concept van ontwerpbureau Saguez & Partners hebben overgenomen. In Frankrijk zijn momenteel een negentigtal winkels van Damart te vinden, in België zijn dat er circa zestig.

 

In het nieuwe concept is de uitstraling van het merk moderner geworden, zonder dat daarbij op zoek wordt gegaan naar een nieuw doelpubliek. Patrick Seghin, CEO van moederbedrijf Damartex, zegt dat Damart zich zal blijven focussen op mensen vanaf 55 jaar.

 

Binnen het nieuwe concept is de lay-out van de winkels wel luchtiger gehouden, met inbegrip van grotere paskamers. Er is ook meer aandacht voor crosschannel: zo wordt het binnenkort in Frankrijk al mogelijk om online bestelde spullen af te halen en vanaf december kan je in België producten online reserveren en twee uur later afhalen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.