De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Nederlandse retailholding De Mandemakers Groep is ruim vier jaar na zijn overname van het Zeeuwse woonwarenhuis Morres klaar om de aanval op de Vlaamse consument in te zetten. De interieurwinkel van 40.000 m² in Hulst heeft een flinke metamorfose achter de rug.

“Een dagje Morresen”

Dat Mandemakers ambitieuze plannen heeft in België, maakte oprichter Ben Mandemakers al begin 2011 duidelijk. Woonwarenhuis Morres Wonen moest meer bepaald een totaalconcept voor interieurbeleving worden, waar consumenten van heel Vlaanderen naartoe komen om “een dagje te Morresen”.

 

Daartoe is het ‘woonwinkeldorp’ ondertussen uitgerust met onder meer verschillende shop-in-shops van zowel accessoire- als meubelmerken, grote rustpleinen, een expositieruimte van 600m², een ‘kids-dorp’ en een eigen restaurant.  Ook heeft Morres Koen Wauters onder de arm genomen als ambassadeur en heeft het een eigen magazine gelanceerd.

 

Uniek concept in de Benelux

“Vandaag bestaat ons cliënteel al voor 65% uit Vlamingen, die groep willen we nog uitbreiden. Onze troeven: het aanbod en de voordelen van een groothandel met de service van een speciaalzaak. We zetten ook groot in op winkelervaring”, aldus Walter van de Griendt, algemeen directeur van Morres.

 

Of zoals Ben Mandemakers eerder liet optekenen: “Alleen al door de oppervlakte is het dit woonwarenhuisconcept uniek in de Benelux en zelfs vrij uniek in Europa. De winkelformule is zijn tijd ver vooruit.”

 

De Mandemakers Groep is in Nederland marktleider in de sanitair-, keuken-en meubelmarkt, maar met belangen in Grando Keukens, Siematic (Keukenontwerpers), het Keukenhuys, KeukenMaxx en SVEA keukens hebben de Nederlanders ondertussen al een stevige voet aan Vlaamse wal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top