De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres | RetailDetail

De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Nederlandse retailholding De Mandemakers Groep is ruim vier jaar na zijn overname van het Zeeuwse woonwarenhuis Morres klaar om de aanval op de Vlaamse consument in te zetten. De interieurwinkel van 40.000 m² in Hulst heeft een flinke metamorfose achter de rug.

“Een dagje Morresen”

Dat Mandemakers ambitieuze plannen heeft in België, maakte oprichter Ben Mandemakers al begin 2011 duidelijk. Woonwarenhuis Morres Wonen moest meer bepaald een totaalconcept voor interieurbeleving worden, waar consumenten van heel Vlaanderen naartoe komen om “een dagje te Morresen”.

 

Daartoe is het ‘woonwinkeldorp’ ondertussen uitgerust met onder meer verschillende shop-in-shops van zowel accessoire- als meubelmerken, grote rustpleinen, een expositieruimte van 600m², een ‘kids-dorp’ en een eigen restaurant.  Ook heeft Morres Koen Wauters onder de arm genomen als ambassadeur en heeft het een eigen magazine gelanceerd.

 

Uniek concept in de Benelux

“Vandaag bestaat ons cliënteel al voor 65% uit Vlamingen, die groep willen we nog uitbreiden. Onze troeven: het aanbod en de voordelen van een groothandel met de service van een speciaalzaak. We zetten ook groot in op winkelervaring”, aldus Walter van de Griendt, algemeen directeur van Morres.

 

Of zoals Ben Mandemakers eerder liet optekenen: “Alleen al door de oppervlakte is het dit woonwarenhuisconcept uniek in de Benelux en zelfs vrij uniek in Europa. De winkelformule is zijn tijd ver vooruit.”

 

De Mandemakers Groep is in Nederland marktleider in de sanitair-, keuken-en meubelmarkt, maar met belangen in Grando Keukens, Siematic (Keukenontwerpers), het Keukenhuys, KeukenMaxx en SVEA keukens hebben de Nederlanders ondertussen al een stevige voet aan Vlaamse wal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.