De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres | RetailDetail

De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Nederlandse retailholding De Mandemakers Groep is ruim vier jaar na zijn overname van het Zeeuwse woonwarenhuis Morres klaar om de aanval op de Vlaamse consument in te zetten. De interieurwinkel van 40.000 m² in Hulst heeft een flinke metamorfose achter de rug.

“Een dagje Morresen”

Dat Mandemakers ambitieuze plannen heeft in België, maakte oprichter Ben Mandemakers al begin 2011 duidelijk. Woonwarenhuis Morres Wonen moest meer bepaald een totaalconcept voor interieurbeleving worden, waar consumenten van heel Vlaanderen naartoe komen om “een dagje te Morresen”.

 

Daartoe is het ‘woonwinkeldorp’ ondertussen uitgerust met onder meer verschillende shop-in-shops van zowel accessoire- als meubelmerken, grote rustpleinen, een expositieruimte van 600m², een ‘kids-dorp’ en een eigen restaurant.  Ook heeft Morres Koen Wauters onder de arm genomen als ambassadeur en heeft het een eigen magazine gelanceerd.

 

Uniek concept in de Benelux

“Vandaag bestaat ons cliënteel al voor 65% uit Vlamingen, die groep willen we nog uitbreiden. Onze troeven: het aanbod en de voordelen van een groothandel met de service van een speciaalzaak. We zetten ook groot in op winkelervaring”, aldus Walter van de Griendt, algemeen directeur van Morres.

 

Of zoals Ben Mandemakers eerder liet optekenen: “Alleen al door de oppervlakte is het dit woonwarenhuisconcept uniek in de Benelux en zelfs vrij uniek in Europa. De winkelformule is zijn tijd ver vooruit.”

 

De Mandemakers Groep is in Nederland marktleider in de sanitair-, keuken-en meubelmarkt, maar met belangen in Grando Keukens, Siematic (Keukenontwerpers), het Keukenhuys, KeukenMaxx en SVEA keukens hebben de Nederlanders ondertussen al een stevige voet aan Vlaamse wal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.