De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Mandemakers Groep richt pijlen op Vlaanderen met Morres

De Nederlandse retailholding De Mandemakers Groep is ruim vier jaar na zijn overname van het Zeeuwse woonwarenhuis Morres klaar om de aanval op de Vlaamse consument in te zetten. De interieurwinkel van 40.000 m² in Hulst heeft een flinke metamorfose achter de rug.

“Een dagje Morresen”

Dat Mandemakers ambitieuze plannen heeft in België, maakte oprichter Ben Mandemakers al begin 2011 duidelijk. Woonwarenhuis Morres Wonen moest meer bepaald een totaalconcept voor interieurbeleving worden, waar consumenten van heel Vlaanderen naartoe komen om “een dagje te Morresen”.

 

Daartoe is het ‘woonwinkeldorp’ ondertussen uitgerust met onder meer verschillende shop-in-shops van zowel accessoire- als meubelmerken, grote rustpleinen, een expositieruimte van 600m², een ‘kids-dorp’ en een eigen restaurant.  Ook heeft Morres Koen Wauters onder de arm genomen als ambassadeur en heeft het een eigen magazine gelanceerd.

 

Uniek concept in de Benelux

“Vandaag bestaat ons cliënteel al voor 65% uit Vlamingen, die groep willen we nog uitbreiden. Onze troeven: het aanbod en de voordelen van een groothandel met de service van een speciaalzaak. We zetten ook groot in op winkelervaring”, aldus Walter van de Griendt, algemeen directeur van Morres.

 

Of zoals Ben Mandemakers eerder liet optekenen: “Alleen al door de oppervlakte is het dit woonwarenhuisconcept uniek in de Benelux en zelfs vrij uniek in Europa. De winkelformule is zijn tijd ver vooruit.”

 

De Mandemakers Groep is in Nederland marktleider in de sanitair-, keuken-en meubelmarkt, maar met belangen in Grando Keukens, Siematic (Keukenontwerpers), het Keukenhuys, KeukenMaxx en SVEA keukens hebben de Nederlanders ondertussen al een stevige voet aan Vlaamse wal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Back to top