Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente | RetailDetail

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Het Brits warenhuis Debenhams heeft zijn 'personal styling service' opnieuw gelanceerd in zijn winkel in Oxford Street in Londen. Het filiaal zelf kreeg een opsmukbeurt van maar liefst 30 miljoen euro.

Een man als een pastinaak

Om de hernieuwde dienst Personal Stylist opnieuw te lanceren, kregen de stylisten een opleiding die hen moest tonen hoe ze de huidige trends moeten overbrengen op de smaak, het budget en de lichaamsvorm van de klant. Daarbij worden ook de mannen niet vergeten.

 

"Sinds Trinny & Susannah ons dertien jaar geleden lieten kleden naar onze vorm, hebben we onze garderobe gebaseerd op regels die zijn gemaakt voor onze vorm. Dit zorgde echter voor verwarring en het is nooit uitgebreid naar mannen. Onze nieuwe en gratis dienst Personal Stylist moet als eenvoudig hulpmiddel dienen om onze shoppers er geweldig te laten uitzien", zegt specialist Gaynor Davey aan Fashion United.

 

Omdat uit onderzoek bleek dat 86 procent van de klanten het ingewikkeld vonden om zich te kleden naar hun vorm, heeft Debenhams een gids ontwikkeld die lichaamsvormen vergelijkt met fruit (vrouwen) en groenten (mannen). Zo is er naast de bekende 'peer'-vorm nu ook de 'double cherry' en de aardbei. Bij de mannen wordt er dan weer gesproken over pastinaak, prei en aubergine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top