Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Debenhams vergelijkt lichaamsvorm met groente

Het Brits warenhuis Debenhams heeft zijn 'personal styling service' opnieuw gelanceerd in zijn winkel in Oxford Street in Londen. Het filiaal zelf kreeg een opsmukbeurt van maar liefst 30 miljoen euro.

Een man als een pastinaak

Om de hernieuwde dienst Personal Stylist opnieuw te lanceren, kregen de stylisten een opleiding die hen moest tonen hoe ze de huidige trends moeten overbrengen op de smaak, het budget en de lichaamsvorm van de klant. Daarbij worden ook de mannen niet vergeten.

 

"Sinds Trinny & Susannah ons dertien jaar geleden lieten kleden naar onze vorm, hebben we onze garderobe gebaseerd op regels die zijn gemaakt voor onze vorm. Dit zorgde echter voor verwarring en het is nooit uitgebreid naar mannen. Onze nieuwe en gratis dienst Personal Stylist moet als eenvoudig hulpmiddel dienen om onze shoppers er geweldig te laten uitzien", zegt specialist Gaynor Davey aan Fashion United.

 

Omdat uit onderzoek bleek dat 86 procent van de klanten het ingewikkeld vonden om zich te kleden naar hun vorm, heeft Debenhams een gids ontwikkeld die lichaamsvormen vergelijkt met fruit (vrouwen) en groenten (mannen). Zo is er naast de bekende 'peer'-vorm nu ook de 'double cherry' en de aardbei. Bij de mannen wordt er dan weer gesproken over pastinaak, prei en aubergine.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top