Deens accessoiremerk Pieces opent in Kortrijk vierde Belgische winkel | RetailDetail

Deens accessoiremerk Pieces opent in Kortrijk vierde Belgische winkel

Deens accessoiremerk Pieces opent in Kortrijk vierde Belgische winkel
Op 15 februari opent het Deense accessoiremerk Pieces zijn vierde winkel in ons land. Het merk is een onderdeel van de Bestseller-modegroep en dus een zustermerk van onder meer Vero Moda en Jack & Jones.

Kortrijk Steenpoort

Pieces, in 2003 opgericht, heeft gekozen voor een mooi pand in de Steenpoort in Kortrijk, de winkelbuurt in de schaduw van het winkelcentrum K in Kortrijk. Op een oppervlakte van ruim 65 m² biedt het merk er naast sieraden, sjaals en broeksriemen ook tassen, underwear, topjes, leggings en zelfs een heuse schoenencollectie aan.

 

De opening zal trouwens niet onopgemerkt voorbijgaan, belooft het merk: de eerste 20 klanten ontvangen, gratis en voor niets, een lederen handtas ter waarde van 109,95 euro. Bovendien zijn er openingskortingen tot 40% en wordt er ook een lederen reistas boordevol accessoires ter waarde van 500 euro weggeschonken tussen de openingsdag en zaterdag 18 februari.

 

Vierde winkel in ons land

De Kortrijkse zaak wordt meteen de vierde van de groep in ons land. Het Deense merk opende zijn eerste flagshipstore op 31 maart 2010 in het Wijnegem Shopping Center, op een oppervlakte van 70 m². Nog geen week later volgden al een tweede vestiging in de Gentse Veldstraat en een derde in de Koning Albertstraat in Hasselt. Pieces is inmiddels verkrijgbaar in 19 landen wereldwijd.

 

Bestseller, dat liefst 11 merken voert, is actief in 46 landen met 6.315 eigen winkels.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.