Derde winkel voor Strelli Homme

Derde winkel voor Strelli Homme

Het in 2012 failliet verklaarde Olivier Strelli is terug van weggeweest: na eerdere boetieks in Gent en Antwerpen opende Strelli Homme zopas zijn derde winkel, op de Hasseltse Botermarkt. De nieuwe eigenaars mikken op een tiental vestigingen.

Comeback onder voormalige CFO

"We willen zo snel mogelijk weer een vaste waarde worden in de Belgische mannenmode. En, eerlijk gezegd, op basis van de resultaten tot nu toe zijn we goed op weg", zegt Paul Malingreau in het Belang van Limburg. Malingreau was tussen 2008 en 2010 financieel directeur bij Olivier Strelli en zag hoe het ooit zo populaire modebedrijf in 2012 failliet ging.

 

Samen met twee kompanen uit de kunstwereld, twee Strelli-fans in hart en nieren, besloot hij eind 2013 het merk nieuw leven in te blazen. Het trio kreeg Olivier Israël, de zoon van oprichter-ontwerper Nissim Israël en eigenaar van de merknaam Olivier Strelli, zo ver dat hij de naam 'Strelli' liet gebruiken.

 

Ze haalden ook Jacky Franco, jarenlang topontwerper bij Olivier Strelli, opnieuw aan boord en startten de samenwerking met de Spaanse en Italiaanse stoffenleveranciers van destijds weer op. De basis voor een doorstart onder de naam 'Strelli Homme' was gelegd.

 

Op naar 10 winkels en dan het buitenland

Begin dit jaar opende Strelli Homme dan zijn eerste boetiek in de Gentse Walpoortstraat en een tijdelijke boetiek aan de Antwerpse Steenhouwervest (in afwachting van een vaste stek in de modehoofdstad), nu gevolgd door de opening van de Hasseltse winkel.

 

Strelli Homme heeft de ambitie om de eerste vier jaar een tiental winkels te openen in België. Daarbij staan Brussel, Leuven en Roeselare hoog op het verlanglijstje. "Als het lukt, lonkt het buitenland. Maar er is geen haast bij. Eerst België. In feite verkopen we nu toch ook al over de landsgrenzen heen via onze webshop", aldus nog Paul Malingreau, die ook een heropstart van een vrouwenlijn niet uitsluit. "Al is dat nog niet voor meteen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top