Derde winkel voor Strelli Homme

Derde winkel voor Strelli Homme

Het in 2012 failliet verklaarde Olivier Strelli is terug van weggeweest: na eerdere boetieks in Gent en Antwerpen opende Strelli Homme zopas zijn derde winkel, op de Hasseltse Botermarkt. De nieuwe eigenaars mikken op een tiental vestigingen.

Comeback onder voormalige CFO

"We willen zo snel mogelijk weer een vaste waarde worden in de Belgische mannenmode. En, eerlijk gezegd, op basis van de resultaten tot nu toe zijn we goed op weg", zegt Paul Malingreau in het Belang van Limburg. Malingreau was tussen 2008 en 2010 financieel directeur bij Olivier Strelli en zag hoe het ooit zo populaire modebedrijf in 2012 failliet ging.

 

Samen met twee kompanen uit de kunstwereld, twee Strelli-fans in hart en nieren, besloot hij eind 2013 het merk nieuw leven in te blazen. Het trio kreeg Olivier Israël, de zoon van oprichter-ontwerper Nissim Israël en eigenaar van de merknaam Olivier Strelli, zo ver dat hij de naam 'Strelli' liet gebruiken.

 

Ze haalden ook Jacky Franco, jarenlang topontwerper bij Olivier Strelli, opnieuw aan boord en startten de samenwerking met de Spaanse en Italiaanse stoffenleveranciers van destijds weer op. De basis voor een doorstart onder de naam 'Strelli Homme' was gelegd.

 

Op naar 10 winkels en dan het buitenland

Begin dit jaar opende Strelli Homme dan zijn eerste boetiek in de Gentse Walpoortstraat en een tijdelijke boetiek aan de Antwerpse Steenhouwervest (in afwachting van een vaste stek in de modehoofdstad), nu gevolgd door de opening van de Hasseltse winkel.

 

Strelli Homme heeft de ambitie om de eerste vier jaar een tiental winkels te openen in België. Daarbij staan Brussel, Leuven en Roeselare hoog op het verlanglijstje. "Als het lukt, lonkt het buitenland. Maar er is geen haast bij. Eerst België. In feite verkopen we nu toch ook al over de landsgrenzen heen via onze webshop", aldus nog Paul Malingreau, die ook een heropstart van een vrouwenlijn niet uitsluit. "Al is dat nog niet voor meteen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top