Derde winkel voor Strelli Homme

Derde winkel voor Strelli Homme

Het in 2012 failliet verklaarde Olivier Strelli is terug van weggeweest: na eerdere boetieks in Gent en Antwerpen opende Strelli Homme zopas zijn derde winkel, op de Hasseltse Botermarkt. De nieuwe eigenaars mikken op een tiental vestigingen.

Comeback onder voormalige CFO

"We willen zo snel mogelijk weer een vaste waarde worden in de Belgische mannenmode. En, eerlijk gezegd, op basis van de resultaten tot nu toe zijn we goed op weg", zegt Paul Malingreau in het Belang van Limburg. Malingreau was tussen 2008 en 2010 financieel directeur bij Olivier Strelli en zag hoe het ooit zo populaire modebedrijf in 2012 failliet ging.

 

Samen met twee kompanen uit de kunstwereld, twee Strelli-fans in hart en nieren, besloot hij eind 2013 het merk nieuw leven in te blazen. Het trio kreeg Olivier Israël, de zoon van oprichter-ontwerper Nissim Israël en eigenaar van de merknaam Olivier Strelli, zo ver dat hij de naam 'Strelli' liet gebruiken.

 

Ze haalden ook Jacky Franco, jarenlang topontwerper bij Olivier Strelli, opnieuw aan boord en startten de samenwerking met de Spaanse en Italiaanse stoffenleveranciers van destijds weer op. De basis voor een doorstart onder de naam 'Strelli Homme' was gelegd.

 

Op naar 10 winkels en dan het buitenland

Begin dit jaar opende Strelli Homme dan zijn eerste boetiek in de Gentse Walpoortstraat en een tijdelijke boetiek aan de Antwerpse Steenhouwervest (in afwachting van een vaste stek in de modehoofdstad), nu gevolgd door de opening van de Hasseltse winkel.

 

Strelli Homme heeft de ambitie om de eerste vier jaar een tiental winkels te openen in België. Daarbij staan Brussel, Leuven en Roeselare hoog op het verlanglijstje. "Als het lukt, lonkt het buitenland. Maar er is geen haast bij. Eerst België. In feite verkopen we nu toch ook al over de landsgrenzen heen via onze webshop", aldus nog Paul Malingreau, die ook een heropstart van een vrouwenlijn niet uitsluit. "Al is dat nog niet voor meteen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top