Desigual duidt nieuwe Global Expansion Director aan

Desigual duidt nieuwe Global Expansion Director aan

Het Spaanse modemerk Desigual heeft Katherine Jofre aangeduid als de nieuwe Global Expansion Director. Zij volgt in die functie Joan Rouras op, die de functie sinds 2013 uitvoerde, maar onlangs besloot het bedrijf te verlaten.

8 jaar ervaring binnen Desigual

Jofre is al acht jaar aan de slag bij Desigual, toen ze het Spaanse bedrijf vervoegde als projectmanager. Sindsdien oefende ze al verschillende functies uit binnen Desigual. Zo was ze onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen van strategieën op lange termijn en operationele plannen voor nieuwe winkels.


In de eerste helft van het boekjaar is de omzet van Desigual stabiel gebleven op 451,9 miljoen euro. Daarbij daalde de winst voor belastingen wel sterk, omwille van kosten die gepaard gingen met uitbreidingen. Daarop zei het merk dat het werk zou maken van hogere kostenefficiëntie.


De nieuwe CEO Thomas Meyer liet ook verstaan het businessplan te herzien, om zo de volgende stap in de groei van het bedrijf te kunnen bewerkstelligen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top