Desigual wil volgende jaren sterk groeien

Desigual wil volgende jaren sterk groeien

Desigual wil in de volgende drie jaren elk jaar tot 25 procent groeien. Om dat doel te bereiken zal Desigual zijn expansie in Europa en opkomende markten versnellen, in de hoop een graantje mee te pikken van de voorspelde groei in de vrouwenmode.

"Elke vier jaar verdubbelen"

"In de volgende drie jaar willen we ongeveer 20-25 procent groeien per jaar. Het idee is om de grootte van het bedrijf elke vier jaar te verdubbelen", zei CEO Manel Jadraque in een interview aan Reuters tijdens de Bread & Butter Fashion Week in Berlijn.

 

Desigual zal daarbij focussen op markten waar het bedrijf het al goed doet en minder op het uitbreiden naar nieuwe markten. "We willen op minder landen focussen, maar meer op penetratie", zegt hij. "Azië is moeilijk. Ze hebben andere smaken dan Europa, maar in Zuid-Amerika gaat het goed."

 

Desigual is momenteel aanwezig in 109 landen met 13.000 winkels of verkooppunten. In 2013 steeg de omzet van het bedrijf met 17 procent naar 818 miljoen euro, een verdubbeling van de omzet in vier jaar tijd, en volgend jaar wil het de grens van 1 miljard euro bereiken. De volgende drie jaar wil Desigual ongeveer honderd winkels per jaar openen, met als voornaamste doel Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top