Desigual wil volgende jaren sterk groeien | RetailDetail

Desigual wil volgende jaren sterk groeien

Desigual wil volgende jaren sterk groeien

Desigual wil in de volgende drie jaren elk jaar tot 25 procent groeien. Om dat doel te bereiken zal Desigual zijn expansie in Europa en opkomende markten versnellen, in de hoop een graantje mee te pikken van de voorspelde groei in de vrouwenmode.

"Elke vier jaar verdubbelen"

"In de volgende drie jaar willen we ongeveer 20-25 procent groeien per jaar. Het idee is om de grootte van het bedrijf elke vier jaar te verdubbelen", zei CEO Manel Jadraque in een interview aan Reuters tijdens de Bread & Butter Fashion Week in Berlijn.

 

Desigual zal daarbij focussen op markten waar het bedrijf het al goed doet en minder op het uitbreiden naar nieuwe markten. "We willen op minder landen focussen, maar meer op penetratie", zegt hij. "Azië is moeilijk. Ze hebben andere smaken dan Europa, maar in Zuid-Amerika gaat het goed."

 

Desigual is momenteel aanwezig in 109 landen met 13.000 winkels of verkooppunten. In 2013 steeg de omzet van het bedrijf met 17 procent naar 818 miljoen euro, een verdubbeling van de omzet in vier jaar tijd, en volgend jaar wil het de grens van 1 miljard euro bereiken. De volgende drie jaar wil Desigual ongeveer honderd winkels per jaar openen, met als voornaamste doel Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.