Desigual wordt ook een schoenenketen | RetailDetail

Desigual wordt ook een schoenenketen

Desigual wordt ook een schoenenketen

Het Spaanse modemerk Desigual gaat onder het eigen logo een keten van schoenenwinkels openen. De eerste ging van start in de Gran Via in Madrid en er zijn ook al plannen voor nog een winkel in de Spaanse hoofdstad en twee in Barcelona.

Getest in Parijs

Desigual heeft het concept van aparte winkels voor accessoires en schoenen al in 2012 getest in een pop-upwinkel van 35 m² in de Rue de Faubourg Saint-Antoine in Parijs. De permanente schoenwinkels zullen weliswaar iets groter zijn: ze krijgen een oppervlakte van 40 tot 60 m².

 

Om de nieuwe schoenenactiviteiten te leiden, werd Julie Latil aangetrokken, die voordien voor het Franse luxemmerk Hermès werkte.  De plannen voor aparte schoenenwinkels gelden voorlopig wel alleen nog maar voor Spanje. De schoenencollectie van Desigual wordt ook voor 95% gemaakt in de regio Alicante, de rest wordt via onderaannemers aangeleverd vanuit Italië.

 

Inbreng Eurazeo geeft financiële ruimte

Samen met accessoires en huistextiel, behoren schoenen sinds enkele jaren tot de diversificatie-activiteiten van Desigual. De Spaanse groep wil die nieuwe takken dan ook nog verder uitbreiden. Daarnaast mikt het modemerk op een sterkere expansie in het buitenland. Dat is mogelijk dankzij de instap van het Franse Eurazeo in het kapitaal van de onderneming. De investeerder bracht 285 miljoen euro in bij een kapitaalverhoging, in ruil voor 10 procent van de aandelen.

 

Desigual was in 2013 goed voor een omzet van 828 miljoen euro, wat 18% meer is dan in 2012. Het bedrijf hield er een nettowinst van 74 miljoen euro aan over.  De producten van Desigual werden toen verkocht in 405 winkels onder het eigen merk in 109 landen. Voorts lagen ze in meer dan 11.000 multimerkenwinkels en bij 2.500 grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.