Desigual wordt ook een schoenenketen | RetailDetail

Desigual wordt ook een schoenenketen

Desigual wordt ook een schoenenketen

Het Spaanse modemerk Desigual gaat onder het eigen logo een keten van schoenenwinkels openen. De eerste ging van start in de Gran Via in Madrid en er zijn ook al plannen voor nog een winkel in de Spaanse hoofdstad en twee in Barcelona.

Getest in Parijs

Desigual heeft het concept van aparte winkels voor accessoires en schoenen al in 2012 getest in een pop-upwinkel van 35 m² in de Rue de Faubourg Saint-Antoine in Parijs. De permanente schoenwinkels zullen weliswaar iets groter zijn: ze krijgen een oppervlakte van 40 tot 60 m².

 

Om de nieuwe schoenenactiviteiten te leiden, werd Julie Latil aangetrokken, die voordien voor het Franse luxemmerk Hermès werkte.  De plannen voor aparte schoenenwinkels gelden voorlopig wel alleen nog maar voor Spanje. De schoenencollectie van Desigual wordt ook voor 95% gemaakt in de regio Alicante, de rest wordt via onderaannemers aangeleverd vanuit Italië.

 

Inbreng Eurazeo geeft financiële ruimte

Samen met accessoires en huistextiel, behoren schoenen sinds enkele jaren tot de diversificatie-activiteiten van Desigual. De Spaanse groep wil die nieuwe takken dan ook nog verder uitbreiden. Daarnaast mikt het modemerk op een sterkere expansie in het buitenland. Dat is mogelijk dankzij de instap van het Franse Eurazeo in het kapitaal van de onderneming. De investeerder bracht 285 miljoen euro in bij een kapitaalverhoging, in ruil voor 10 procent van de aandelen.

 

Desigual was in 2013 goed voor een omzet van 828 miljoen euro, wat 18% meer is dan in 2012. Het bedrijf hield er een nettowinst van 74 miljoen euro aan over.  De producten van Desigual werden toen verkocht in 405 winkels onder het eigen merk in 109 landen. Voorts lagen ze in meer dan 11.000 multimerkenwinkels en bij 2.500 grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top