Desigual wordt ook een schoenenketen | RetailDetail

Desigual wordt ook een schoenenketen

Desigual wordt ook een schoenenketen

Het Spaanse modemerk Desigual gaat onder het eigen logo een keten van schoenenwinkels openen. De eerste ging van start in de Gran Via in Madrid en er zijn ook al plannen voor nog een winkel in de Spaanse hoofdstad en twee in Barcelona.

Getest in Parijs

Desigual heeft het concept van aparte winkels voor accessoires en schoenen al in 2012 getest in een pop-upwinkel van 35 m² in de Rue de Faubourg Saint-Antoine in Parijs. De permanente schoenwinkels zullen weliswaar iets groter zijn: ze krijgen een oppervlakte van 40 tot 60 m².

 

Om de nieuwe schoenenactiviteiten te leiden, werd Julie Latil aangetrokken, die voordien voor het Franse luxemmerk Hermès werkte.  De plannen voor aparte schoenenwinkels gelden voorlopig wel alleen nog maar voor Spanje. De schoenencollectie van Desigual wordt ook voor 95% gemaakt in de regio Alicante, de rest wordt via onderaannemers aangeleverd vanuit Italië.

 

Inbreng Eurazeo geeft financiële ruimte

Samen met accessoires en huistextiel, behoren schoenen sinds enkele jaren tot de diversificatie-activiteiten van Desigual. De Spaanse groep wil die nieuwe takken dan ook nog verder uitbreiden. Daarnaast mikt het modemerk op een sterkere expansie in het buitenland. Dat is mogelijk dankzij de instap van het Franse Eurazeo in het kapitaal van de onderneming. De investeerder bracht 285 miljoen euro in bij een kapitaalverhoging, in ruil voor 10 procent van de aandelen.

 

Desigual was in 2013 goed voor een omzet van 828 miljoen euro, wat 18% meer is dan in 2012. Het bedrijf hield er een nettowinst van 74 miljoen euro aan over.  De producten van Desigual werden toen verkocht in 405 winkels onder het eigen merk in 109 landen. Voorts lagen ze in meer dan 11.000 multimerkenwinkels en bij 2.500 grootwarenhuizen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.