Desigual ziet het groots. | RetailDetail

Desigual ziet het groots.

Desigual ziet het groots.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top