Desigual ziet het groots. | RetailDetail

Desigual ziet het groots.

Desigual ziet het groots.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.