Desigual ziet het groots.

Desigual ziet het groots.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


C&A kiest voor buitenstaander als nieuwe CEO

21/06/2017

Alain Caparros wordt de nieuwe CEO van kledingketen C&A in Europa. Daarmee kiest het bedrijf tegen de traditie in voor een buitenstaander. Caparros krijgt nu de zware taak om de winstgevendheid van het modebedrijf op te krikken.

Veronique Branquinho stopt met eigen label

20/06/2017

De Belgische ontwerpster Veronique Branquinho heeft in een korte mededeling laten weten dat ze (tijdelijk) stopt met haar eigen modelabel. Het is niet de eerste keer dat de ontwerpster die beslissing neemt.

Zalando richt blik op B2B

20/06/2017

Modewebshop Zalando wil blijven groeien en richt zich daarom nu ook op B2B. Daarbij zal het platform van Zalando worden ingezet voor het uitbouwen van de merken van andere bedrijven die samenwerken met het Duitse bedrijf.

FNG Groep verdient 25 miljoen euro met nieuwe obligaties

20/06/2017

De Belgisch-Nederlandse FNG Groep heeft met de uitgifte van nieuwe obligaties in totaal 25 miljoen euro weten op te halen. Met dat geld moeten vooral de meest recente overnames van het bedrijf gefinancierd worden.

Walmart neemt kledingketen Bonobos over

19/06/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Slanker Nike wil vlugger inspelen op markttrends

16/06/2017

De Amerikaanse sportkledinggigant Nike wil afslanken en schrapt 2% van zijn personeelsbestand. 1.400 van de zowat 70.000 jobs wereldwijd staan op de tocht.

Back to top