Desigual ziet het groots.

Desigual ziet het groots.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC op eigen kracht verder in China

27/04/2017

Na twee jaar heeft de Belgische kledingketen JBC de samenwerking met zijn Chinese partner Deesha stopgezet. Het bedrijf van Bart en Ann Claes bedient sinds kort de Chinese markt op eigen kracht.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top