Desigual ziet het groots.

Desigual ziet het groots.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Modemerk Desigual ziet nog geen halt komen aan zijn snelle internationale expansie. Het Spaanse merk verwacht in 2011 een omzettoename van 20% en plant 70 tot 80 winkelopeningen wereldwijd. China staat bovenaan het verlanglijstje. 

 

Rooskleurig 2010.

Het bedrijf voelt zich gesteund door sterke resultaten in het afgelopen boekjaar 2010. De omzet bedroeg 435 miljoen euro, een stijging van maar liefst 44% ten opzichte van 2009. Die groei had het merk vooral te danken aan een investering van 60 miljoen euro in nieuwe winkelopeningen.


Naast een sterke toename van het aantal eigen winkels, investeerde Desigual ook in een uitbreiding van het aantal verkooppunten van het merk. Op dit moment wordt de kleurrijke kledinglijn verdeelt in 200 eigen winkels, 700 verkooppunten, 1700 shop-in-shops wereldwijd en een webshop.

 

Wereldwijde smaakmaker.

Desigual heeft reeds een mooie weg afgelegd op het vlak van internationale expansie. Desigual is in enkele jaren tijd van een onbekende in de Benelux uitgegroeid tot een vaste waarde in het high-street modelandschap. Om die groei verder te stimuleren trekt het modemerk dit jaar 100 miljoen euro uit voor winkelopeningen.


Zelfs voor 2012 zijn reeds ambitieuze plannen onthuld. Alles wordt in gereedheid gebracht om in 2012 China te veroveren met een kantoor in Shanghai en winkels in de belangrijkste steden van het land. Desigual kondigde als stunt bovendien aan dat de bekende Franse coutureontwerper Christian Lacroix voor volgend najaar een speciale kledinglijn heeft ontworpen.

Tags: