Directeur van Billabong stapt op wegens belangenconflict

Directeur van Billabong stapt op wegens belangenconflict

Matthew Wilson, directeur bij het Australische surfmerk Billabong, heeft besloten om het bedrijf te verlaten. Hij vreest voor mogelijke belangenvermenging met zijn functie bij Billabong-aandeelhouder Oaktree Capital Management.

Ook tweede directeur stapt op

Wilson heeft bij Oaktree de leiding over de investeringen die het bedrijf doet in de retail, waaronder ook andere kledingmerken. Uit vrees voor belangenconflicten met die investeringen heeft hij nu besloten om met onmiddellijke ingang zijn functie bij Billabong neer te leggen. Ook Thomas Casarella, die eveneens voor Oaktree werkt en normaal de vervanger is van Wilson bij Billabong, heeft besloten om zijn functie neer te leggen.

 

"In naam van mijn mededirecteurs wil ik Matthew Wilson bedanken voor zijn bijdrage", zegt de bestuursvoorzitter van Billabong, Ian Pollard. "Hij zet een stap opzij, nadat Billabong voor de eerste keer in vijf jaar over het volledige jaar winst maakte."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top