Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012

Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012
Sportkledingmerk Dirk Bikkembergs opent in de tweede helft van dit jaar zijn eerste vestiging in Spanje. Dat wordt misschien het begin van een ware internationale expansie, want het merk wil in 2012 liefst 42 winkels openen. Of de Antwerpse ontwerper dan zélf nog aan boord zal zijn, is een open vraag...

Internationale expansie

Volgens een Spaanse vastgoedwebsite opent Dirk Bikkembergs nog dit jaar een megastore in Barcelona, aan de Passeig de Grácia. In die chique winkelstraat in hartje Barcelona, waar nog flink wat andere dure merken hun flagshipstore hebben, zou een vestiging komen van 600 m² groot.

 

Dat is nog maar een begin, zo meent de website te weten. Het merk zou namelijk van plan zijn om wereldwijd liefst 42 merkwinkels te openen in 2012. Het Italiaanse Zeis Excelsa, dat vorig jaar het merk overkocht, wil dit jaar 20% groeien. In 2011 realiseerde de hele groep een omzet van 139 miljoen euro, waarvan twee derde dankzij Dirk Bikkembergs.

 

Die groei zal vooral komen van nieuwe verkooppunten. Behalve de flagshipstore in Barcelona wil Zeis Excelsa - dat momenteel 28 winkels telt - ook nog flagshipstores in Parijs, Londen en Duitsland en heeft de groep ook plannen om naar Rusland, het Midden-Oosten, China, Zuid-Amerika, Turkije, India en Zuidoost-Azië te trekken.

 

Dirk op een zijspoor?

Intussen gaat het hardnekkige gerucht dat de Belgische ontwerper zelf aan de kant is geschoven - of toch minstens op een zijspoor is gesukkeld. Tijdens de modeweek van Milaan toonde "zijn" merk voor het eerst een kledinglijn van de hand van de Zuid-Afrikaanse designer Mamish Morrow, die meteen tekende voor een serieuze stijlbreuk met het verleden en volgende maand komt er zelfs een heuse dameslijn. De legendarische voetbaloutfits, waarmee Bikkembergs internationaal doorbrak, lijken nog slechts een vage herinnering.

 

"Er is een nieuwe fase voor onze firma aangebroken", zegt Maurizio Pizzuti, CEO van Gruppo Zeis Excelsa, "met vernieuwing op alle niveaus." Tot nader order is Dirk Bikkembergs officieel nog altijd creatief directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7 procent gestegen en met 9 procent na wisselkoersen. Dat is lager dan de verwachtingen.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Back to top