Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012

Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012
Sportkledingmerk Dirk Bikkembergs opent in de tweede helft van dit jaar zijn eerste vestiging in Spanje. Dat wordt misschien het begin van een ware internationale expansie, want het merk wil in 2012 liefst 42 winkels openen. Of de Antwerpse ontwerper dan zélf nog aan boord zal zijn, is een open vraag...

Internationale expansie

Volgens een Spaanse vastgoedwebsite opent Dirk Bikkembergs nog dit jaar een megastore in Barcelona, aan de Passeig de Grácia. In die chique winkelstraat in hartje Barcelona, waar nog flink wat andere dure merken hun flagshipstore hebben, zou een vestiging komen van 600 m² groot.

 

Dat is nog maar een begin, zo meent de website te weten. Het merk zou namelijk van plan zijn om wereldwijd liefst 42 merkwinkels te openen in 2012. Het Italiaanse Zeis Excelsa, dat vorig jaar het merk overkocht, wil dit jaar 20% groeien. In 2011 realiseerde de hele groep een omzet van 139 miljoen euro, waarvan twee derde dankzij Dirk Bikkembergs.

 

Die groei zal vooral komen van nieuwe verkooppunten. Behalve de flagshipstore in Barcelona wil Zeis Excelsa - dat momenteel 28 winkels telt - ook nog flagshipstores in Parijs, Londen en Duitsland en heeft de groep ook plannen om naar Rusland, het Midden-Oosten, China, Zuid-Amerika, Turkije, India en Zuidoost-Azië te trekken.

 

Dirk op een zijspoor?

Intussen gaat het hardnekkige gerucht dat de Belgische ontwerper zelf aan de kant is geschoven - of toch minstens op een zijspoor is gesukkeld. Tijdens de modeweek van Milaan toonde "zijn" merk voor het eerst een kledinglijn van de hand van de Zuid-Afrikaanse designer Mamish Morrow, die meteen tekende voor een serieuze stijlbreuk met het verleden en volgende maand komt er zelfs een heuse dameslijn. De legendarische voetbaloutfits, waarmee Bikkembergs internationaal doorbrak, lijken nog slechts een vage herinnering.

 

"Er is een nieuwe fase voor onze firma aangebroken", zegt Maurizio Pizzuti, CEO van Gruppo Zeis Excelsa, "met vernieuwing op alle niveaus." Tot nader order is Dirk Bikkembergs officieel nog altijd creatief directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top