Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012 | RetailDetail

Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012

Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012
Sportkledingmerk Dirk Bikkembergs opent in de tweede helft van dit jaar zijn eerste vestiging in Spanje. Dat wordt misschien het begin van een ware internationale expansie, want het merk wil in 2012 liefst 42 winkels openen. Of de Antwerpse ontwerper dan zélf nog aan boord zal zijn, is een open vraag...

Internationale expansie

Volgens een Spaanse vastgoedwebsite opent Dirk Bikkembergs nog dit jaar een megastore in Barcelona, aan de Passeig de Grácia. In die chique winkelstraat in hartje Barcelona, waar nog flink wat andere dure merken hun flagshipstore hebben, zou een vestiging komen van 600 m² groot.

 

Dat is nog maar een begin, zo meent de website te weten. Het merk zou namelijk van plan zijn om wereldwijd liefst 42 merkwinkels te openen in 2012. Het Italiaanse Zeis Excelsa, dat vorig jaar het merk overkocht, wil dit jaar 20% groeien. In 2011 realiseerde de hele groep een omzet van 139 miljoen euro, waarvan twee derde dankzij Dirk Bikkembergs.

 

Die groei zal vooral komen van nieuwe verkooppunten. Behalve de flagshipstore in Barcelona wil Zeis Excelsa - dat momenteel 28 winkels telt - ook nog flagshipstores in Parijs, Londen en Duitsland en heeft de groep ook plannen om naar Rusland, het Midden-Oosten, China, Zuid-Amerika, Turkije, India en Zuidoost-Azië te trekken.

 

Dirk op een zijspoor?

Intussen gaat het hardnekkige gerucht dat de Belgische ontwerper zelf aan de kant is geschoven - of toch minstens op een zijspoor is gesukkeld. Tijdens de modeweek van Milaan toonde "zijn" merk voor het eerst een kledinglijn van de hand van de Zuid-Afrikaanse designer Mamish Morrow, die meteen tekende voor een serieuze stijlbreuk met het verleden en volgende maand komt er zelfs een heuse dameslijn. De legendarische voetbaloutfits, waarmee Bikkembergs internationaal doorbrak, lijken nog slechts een vage herinnering.

 

"Er is een nieuwe fase voor onze firma aangebroken", zegt Maurizio Pizzuti, CEO van Gruppo Zeis Excelsa, "met vernieuwing op alle niveaus." Tot nader order is Dirk Bikkembergs officieel nog altijd creatief directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.