Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012

Dirk Bikkembergs wil 42 winkels tegen eind 2012
Sportkledingmerk Dirk Bikkembergs opent in de tweede helft van dit jaar zijn eerste vestiging in Spanje. Dat wordt misschien het begin van een ware internationale expansie, want het merk wil in 2012 liefst 42 winkels openen. Of de Antwerpse ontwerper dan zélf nog aan boord zal zijn, is een open vraag...

Internationale expansie

Volgens een Spaanse vastgoedwebsite opent Dirk Bikkembergs nog dit jaar een megastore in Barcelona, aan de Passeig de Grácia. In die chique winkelstraat in hartje Barcelona, waar nog flink wat andere dure merken hun flagshipstore hebben, zou een vestiging komen van 600 m² groot.

 

Dat is nog maar een begin, zo meent de website te weten. Het merk zou namelijk van plan zijn om wereldwijd liefst 42 merkwinkels te openen in 2012. Het Italiaanse Zeis Excelsa, dat vorig jaar het merk overkocht, wil dit jaar 20% groeien. In 2011 realiseerde de hele groep een omzet van 139 miljoen euro, waarvan twee derde dankzij Dirk Bikkembergs.

 

Die groei zal vooral komen van nieuwe verkooppunten. Behalve de flagshipstore in Barcelona wil Zeis Excelsa - dat momenteel 28 winkels telt - ook nog flagshipstores in Parijs, Londen en Duitsland en heeft de groep ook plannen om naar Rusland, het Midden-Oosten, China, Zuid-Amerika, Turkije, India en Zuidoost-Azië te trekken.

 

Dirk op een zijspoor?

Intussen gaat het hardnekkige gerucht dat de Belgische ontwerper zelf aan de kant is geschoven - of toch minstens op een zijspoor is gesukkeld. Tijdens de modeweek van Milaan toonde "zijn" merk voor het eerst een kledinglijn van de hand van de Zuid-Afrikaanse designer Mamish Morrow, die meteen tekende voor een serieuze stijlbreuk met het verleden en volgende maand komt er zelfs een heuse dameslijn. De legendarische voetbaloutfits, waarmee Bikkembergs internationaal doorbrak, lijken nog slechts een vage herinnering.

 

"Er is een nieuwe fase voor onze firma aangebroken", zegt Maurizio Pizzuti, CEO van Gruppo Zeis Excelsa, "met vernieuwing op alle niveaus." Tot nader order is Dirk Bikkembergs officieel nog altijd creatief directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top