DKNY heeft Ramadan-collectie | RetailDetail

DKNY heeft Ramadan-collectie

DKNY heeft Ramadan-collectie

Het modemerk DKNY heeft zijn eerste regionale campagne gelanceerd in het Midden-Oosten: het kledingmerk lanceerde er een eerste eigen Ramadan-collectie. DKNY startte onlangs ook al met een webshop om dezelfde regio te bedienen.

'Cosmopolitan glam' voor Ramadan rush

De collectie bestaat uit 12 stuks, met voornamelijk jumpsuits, lange jurken, jassen en T-shirts met lange mouwen. Twee populaire modebloggers uit het Midden-Oosten, Yalda Golsharifi en Tamara al Gabbani werkten mee aan de ontwerpen voor de collectie. Volgens DKNY is de collectie gebaseerd op 'cosmopolitan glam'. Voorlopig is ze enkel te verkrijgen in het Midden-Oosten.

 

De periode rond de Ramadan, die dit jaar van start ging op 29 juni, heeft ook in Londen zijn effect op de verkoop in 'high-end' warenhuizen. Daar is immers een fenomeen ontstaan dat bekend staat als de Ramadan Rush: vorig jaar steeg de omzet bij de duurdere warenhuizen in Londen met 60 procent tijdens die periode. Veel rijken uit het Midden-Oosten besluiten om zich vlak voor en na de Ramadan nog even uit te leven in de modieuze Britse hoofdstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top