DKNY heeft Ramadan-collectie | RetailDetail

DKNY heeft Ramadan-collectie

DKNY heeft Ramadan-collectie

Het modemerk DKNY heeft zijn eerste regionale campagne gelanceerd in het Midden-Oosten: het kledingmerk lanceerde er een eerste eigen Ramadan-collectie. DKNY startte onlangs ook al met een webshop om dezelfde regio te bedienen.

'Cosmopolitan glam' voor Ramadan rush

De collectie bestaat uit 12 stuks, met voornamelijk jumpsuits, lange jurken, jassen en T-shirts met lange mouwen. Twee populaire modebloggers uit het Midden-Oosten, Yalda Golsharifi en Tamara al Gabbani werkten mee aan de ontwerpen voor de collectie. Volgens DKNY is de collectie gebaseerd op 'cosmopolitan glam'. Voorlopig is ze enkel te verkrijgen in het Midden-Oosten.

 

De periode rond de Ramadan, die dit jaar van start ging op 29 juni, heeft ook in Londen zijn effect op de verkoop in 'high-end' warenhuizen. Daar is immers een fenomeen ontstaan dat bekend staat als de Ramadan Rush: vorig jaar steeg de omzet bij de duurdere warenhuizen in Londen met 60 procent tijdens die periode. Veel rijken uit het Midden-Oosten besluiten om zich vlak voor en na de Ramadan nog even uit te leven in de modieuze Britse hoofdstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.