DKNY heeft Ramadan-collectie

DKNY heeft Ramadan-collectie

Het modemerk DKNY heeft zijn eerste regionale campagne gelanceerd in het Midden-Oosten: het kledingmerk lanceerde er een eerste eigen Ramadan-collectie. DKNY startte onlangs ook al met een webshop om dezelfde regio te bedienen.

'Cosmopolitan glam' voor Ramadan rush

De collectie bestaat uit 12 stuks, met voornamelijk jumpsuits, lange jurken, jassen en T-shirts met lange mouwen. Twee populaire modebloggers uit het Midden-Oosten, Yalda Golsharifi en Tamara al Gabbani werkten mee aan de ontwerpen voor de collectie. Volgens DKNY is de collectie gebaseerd op 'cosmopolitan glam'. Voorlopig is ze enkel te verkrijgen in het Midden-Oosten.

 

De periode rond de Ramadan, die dit jaar van start ging op 29 juni, heeft ook in Londen zijn effect op de verkoop in 'high-end' warenhuizen. Daar is immers een fenomeen ontstaan dat bekend staat als de Ramadan Rush: vorig jaar steeg de omzet bij de duurdere warenhuizen in Londen met 60 procent tijdens die periode. Veel rijken uit het Midden-Oosten besluiten om zich vlak voor en na de Ramadan nog even uit te leven in de modieuze Britse hoofdstad.

Tags: