DKNY heeft Ramadan-collectie

DKNY heeft Ramadan-collectie

Het modemerk DKNY heeft zijn eerste regionale campagne gelanceerd in het Midden-Oosten: het kledingmerk lanceerde er een eerste eigen Ramadan-collectie. DKNY startte onlangs ook al met een webshop om dezelfde regio te bedienen.

'Cosmopolitan glam' voor Ramadan rush

De collectie bestaat uit 12 stuks, met voornamelijk jumpsuits, lange jurken, jassen en T-shirts met lange mouwen. Twee populaire modebloggers uit het Midden-Oosten, Yalda Golsharifi en Tamara al Gabbani werkten mee aan de ontwerpen voor de collectie. Volgens DKNY is de collectie gebaseerd op 'cosmopolitan glam'. Voorlopig is ze enkel te verkrijgen in het Midden-Oosten.

 

De periode rond de Ramadan, die dit jaar van start ging op 29 juni, heeft ook in Londen zijn effect op de verkoop in 'high-end' warenhuizen. Daar is immers een fenomeen ontstaan dat bekend staat als de Ramadan Rush: vorig jaar steeg de omzet bij de duurdere warenhuizen in Londen met 60 procent tijdens die periode. Veel rijken uit het Midden-Oosten besluiten om zich vlak voor en na de Ramadan nog even uit te leven in de modieuze Britse hoofdstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top