DKNY heeft Ramadan-collectie | RetailDetail

DKNY heeft Ramadan-collectie

DKNY heeft Ramadan-collectie

Het modemerk DKNY heeft zijn eerste regionale campagne gelanceerd in het Midden-Oosten: het kledingmerk lanceerde er een eerste eigen Ramadan-collectie. DKNY startte onlangs ook al met een webshop om dezelfde regio te bedienen.

'Cosmopolitan glam' voor Ramadan rush

De collectie bestaat uit 12 stuks, met voornamelijk jumpsuits, lange jurken, jassen en T-shirts met lange mouwen. Twee populaire modebloggers uit het Midden-Oosten, Yalda Golsharifi en Tamara al Gabbani werkten mee aan de ontwerpen voor de collectie. Volgens DKNY is de collectie gebaseerd op 'cosmopolitan glam'. Voorlopig is ze enkel te verkrijgen in het Midden-Oosten.

 

De periode rond de Ramadan, die dit jaar van start ging op 29 juni, heeft ook in Londen zijn effect op de verkoop in 'high-end' warenhuizen. Daar is immers een fenomeen ontstaan dat bekend staat als de Ramadan Rush: vorig jaar steeg de omzet bij de duurdere warenhuizen in Londen met 60 procent tijdens die periode. Veel rijken uit het Midden-Oosten besluiten om zich vlak voor en na de Ramadan nog even uit te leven in de modieuze Britse hoofdstad.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.