Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap | RetailDetail

Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

In het derde kwartaal van 2015 is de netto-omzet van modebedrijf Gap met drie procent gedaald. Dat was vrijwel volledig te wijten aan de sterke positie van de dollar, want voor wisselkoerseffecten bleef de omzet stabiel.

Old Navy zorgt voor positieve noot

De omzet van Gap kwam in het derde kwartaal uit op 3,86 miljard dollar (3,60 miljard euro), een daling van drie procent tegenover de omzet van 3,97 miljard dollar (3,70 miljard euro) een jaar eerder. De wisselkoerseffecten waren daarbij goed voor een negatieve impact van 98 miljoen dollar (91 miljoen euro).


De vergelijkbare omzet bij de Gap Group daalde in het derde kwartaal met 2 procent. Ook vorig jaar was er al een vergelijkbare omzetdaling van 2 procent. Het merk Gap liet een vergelijkbare omzetdaling van 4 procent optekenen, terwijl bij Banana Republic zelfs sprake was van een daling van 12 procent. Old Navy zorgt opnieuw voor de positieve noot binnen het bedrijf. Daar steeg de vergelijkbare omzet met 4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.