Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap | RetailDetail

Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

In het derde kwartaal van 2015 is de netto-omzet van modebedrijf Gap met drie procent gedaald. Dat was vrijwel volledig te wijten aan de sterke positie van de dollar, want voor wisselkoerseffecten bleef de omzet stabiel.

Old Navy zorgt voor positieve noot

De omzet van Gap kwam in het derde kwartaal uit op 3,86 miljard dollar (3,60 miljard euro), een daling van drie procent tegenover de omzet van 3,97 miljard dollar (3,70 miljard euro) een jaar eerder. De wisselkoerseffecten waren daarbij goed voor een negatieve impact van 98 miljoen dollar (91 miljoen euro).


De vergelijkbare omzet bij de Gap Group daalde in het derde kwartaal met 2 procent. Ook vorig jaar was er al een vergelijkbare omzetdaling van 2 procent. Het merk Gap liet een vergelijkbare omzetdaling van 4 procent optekenen, terwijl bij Banana Republic zelfs sprake was van een daling van 12 procent. Old Navy zorgt opnieuw voor de positieve noot binnen het bedrijf. Daar steeg de vergelijkbare omzet met 4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top