Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

In het derde kwartaal van 2015 is de netto-omzet van modebedrijf Gap met drie procent gedaald. Dat was vrijwel volledig te wijten aan de sterke positie van de dollar, want voor wisselkoerseffecten bleef de omzet stabiel.

Old Navy zorgt voor positieve noot

De omzet van Gap kwam in het derde kwartaal uit op 3,86 miljard dollar (3,60 miljard euro), een daling van drie procent tegenover de omzet van 3,97 miljard dollar (3,70 miljard euro) een jaar eerder. De wisselkoerseffecten waren daarbij goed voor een negatieve impact van 98 miljoen dollar (91 miljoen euro).


De vergelijkbare omzet bij de Gap Group daalde in het derde kwartaal met 2 procent. Ook vorig jaar was er al een vergelijkbare omzetdaling van 2 procent. Het merk Gap liet een vergelijkbare omzetdaling van 4 procent optekenen, terwijl bij Banana Republic zelfs sprake was van een daling van 12 procent. Old Navy zorgt opnieuw voor de positieve noot binnen het bedrijf. Daar steeg de vergelijkbare omzet met 4 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top