Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

Dollar zorgt voor omzetdaling bij Gap

In het derde kwartaal van 2015 is de netto-omzet van modebedrijf Gap met drie procent gedaald. Dat was vrijwel volledig te wijten aan de sterke positie van de dollar, want voor wisselkoerseffecten bleef de omzet stabiel.

Old Navy zorgt voor positieve noot

De omzet van Gap kwam in het derde kwartaal uit op 3,86 miljard dollar (3,60 miljard euro), een daling van drie procent tegenover de omzet van 3,97 miljard dollar (3,70 miljard euro) een jaar eerder. De wisselkoerseffecten waren daarbij goed voor een negatieve impact van 98 miljoen dollar (91 miljoen euro).


De vergelijkbare omzet bij de Gap Group daalde in het derde kwartaal met 2 procent. Ook vorig jaar was er al een vergelijkbare omzetdaling van 2 procent. Het merk Gap liet een vergelijkbare omzetdaling van 4 procent optekenen, terwijl bij Banana Republic zelfs sprake was van een daling van 12 procent. Old Navy zorgt opnieuw voor de positieve noot binnen het bedrijf. Daar steeg de vergelijkbare omzet met 4 procent.

Tags: