Dr. Martens neemt verkoop Benelux in eigen handen | RetailDetail

Dr. Martens neemt verkoop Benelux in eigen handen

Dr. Martens neemt verkoop Benelux in eigen handen

Het Britse Dr. Martens heeft zopas eigen dochterondernemingen opgericht voor zijn verkoop in de Benelux. Daarmee komt een einde aan de 10 jaar lopende distributiedeal met het Nederlandse FROS International.

"Directe service"

"Aangezien het huidige distributiecontract voor de Benelux-landen op 1 april 2014 afloopt, kunnen wij u met vreugde meedelen dat Dr. Martens/Airwair twee volledige dochterondernemingen start om de betreffende markten en consumenten een directe service te kunnen bieden", meldt de groep in een mededeling. Tot eind maart blijft FROS wel de exclusieve Dr. Martens-distributeur, "inclusief voor het plaatsen en verwerken van Herfst/Winter 2014 termijnorders voor leveringen tot en met 30 september".

 

Het nieuwe Benelux-team bestaat uit drie personen. Rafshan Amir wordt country manager voor de Benelux en is verantwoordelijk voor de verkoop in heel Nederland. Dr. Martens legt momenteel de laatste hand aan een nieuwe showroom in het C.A.S.T., het Centrum voor Accessoires, Schoenen en Tassen, in Nieuwegein.

 

Joni Verheyleweghen neemt de verkoop in België en Luxemburg voor zijn rekening en zal opereren vanuit Trade Mart aan de Heizel. Hij rapporteert rechtstreeks aan Rafshan Amir. Fiona Spoormaker wordt dan weer gestationeerd in Parijs en wordt meteen de contactpersoon tussen de Benelux en de verwerkingseenheid in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.