Eerste kwartaal bevestigt vooruitzichten Hugo Boss

Eerste kwartaal bevestigt vooruitzichten Hugo Boss

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het eerste kwartaal een omzetstijging opgetekend van 9 procent, waar na wisselkoerseffecten wel nog maar drie procent van overbleef. Vooral de sterke positie van de dollar drukt op de resultaten. Hugo Boss verwacht dat de omzet ook over het volledige boekjaar aan dat tempo zal groeien.

Enkel daling in China

In het eerste kwartaal haalde Hugo Boss een omzet van 668 miljoen euro. De Duitsers konden op vrijwel alle markten een positief resultaat voorleggen: in Europa (+3%), Noord- en Zuid-Amerika (+2%) en de regio Asia/Pacific (+1 procent) was er een omzetstijging. Enkel in China daalde de omzet met 3%, vanwege de vertraagde economische groei in het land.

 

"De kledingindustrie voelt momenteel het effect van terughoudendheid bij de consumenten, vooral in Europa. Hugo Boss deed het goed in deze moeilijke situatie", zegt CEO Claus-Dietrich Lahrs. "We blijven daarom sterk investeren in het merk. We zijn er van overtuigd dat we ook in de komende kwartalen sterk zullen groeien."

 

De retailtak van Hugo Boss zag zijn omzet met 6% stijgen voor wisselkoersen. Daarbinnen groeide de online verkoop met 14%, dankzij de succesvolle herlancering van de website van Hugo Boss. Momenteel heeft Hugo Boss 1.060 eigen winkels, maar het bedrijf wil dit jaar nog eens 50 nieuwe winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top