Eerste kwartaal bevestigt vooruitzichten Hugo Boss

Eerste kwartaal bevestigt vooruitzichten Hugo Boss

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het eerste kwartaal een omzetstijging opgetekend van 9 procent, waar na wisselkoerseffecten wel nog maar drie procent van overbleef. Vooral de sterke positie van de dollar drukt op de resultaten. Hugo Boss verwacht dat de omzet ook over het volledige boekjaar aan dat tempo zal groeien.

Enkel daling in China

In het eerste kwartaal haalde Hugo Boss een omzet van 668 miljoen euro. De Duitsers konden op vrijwel alle markten een positief resultaat voorleggen: in Europa (+3%), Noord- en Zuid-Amerika (+2%) en de regio Asia/Pacific (+1 procent) was er een omzetstijging. Enkel in China daalde de omzet met 3%, vanwege de vertraagde economische groei in het land.

 

"De kledingindustrie voelt momenteel het effect van terughoudendheid bij de consumenten, vooral in Europa. Hugo Boss deed het goed in deze moeilijke situatie", zegt CEO Claus-Dietrich Lahrs. "We blijven daarom sterk investeren in het merk. We zijn er van overtuigd dat we ook in de komende kwartalen sterk zullen groeien."

 

De retailtak van Hugo Boss zag zijn omzet met 6% stijgen voor wisselkoersen. Daarbinnen groeide de online verkoop met 14%, dankzij de succesvolle herlancering van de website van Hugo Boss. Momenteel heeft Hugo Boss 1.060 eigen winkels, maar het bedrijf wil dit jaar nog eens 50 nieuwe winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top