Eerste kwartaal bevestigt vooruitzichten Hugo Boss

Eerste kwartaal bevestigt vooruitzichten Hugo Boss

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in het eerste kwartaal een omzetstijging opgetekend van 9 procent, waar na wisselkoerseffecten wel nog maar drie procent van overbleef. Vooral de sterke positie van de dollar drukt op de resultaten. Hugo Boss verwacht dat de omzet ook over het volledige boekjaar aan dat tempo zal groeien.

Enkel daling in China

In het eerste kwartaal haalde Hugo Boss een omzet van 668 miljoen euro. De Duitsers konden op vrijwel alle markten een positief resultaat voorleggen: in Europa (+3%), Noord- en Zuid-Amerika (+2%) en de regio Asia/Pacific (+1 procent) was er een omzetstijging. Enkel in China daalde de omzet met 3%, vanwege de vertraagde economische groei in het land.

 

"De kledingindustrie voelt momenteel het effect van terughoudendheid bij de consumenten, vooral in Europa. Hugo Boss deed het goed in deze moeilijke situatie", zegt CEO Claus-Dietrich Lahrs. "We blijven daarom sterk investeren in het merk. We zijn er van overtuigd dat we ook in de komende kwartalen sterk zullen groeien."

 

De retailtak van Hugo Boss zag zijn omzet met 6% stijgen voor wisselkoersen. Daarbinnen groeide de online verkoop met 14%, dankzij de succesvolle herlancering van de website van Hugo Boss. Momenteel heeft Hugo Boss 1.060 eigen winkels, maar het bedrijf wil dit jaar nog eens 50 nieuwe winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top