Eerste soldenweek positieve balans.

Eerste soldenweek positieve balans.

De eerste koopjesweek zit erop. Voorlopige balans : een echte stormloop was het niet, maar de omzet was wel naar behoren. UNIZO en NSZ namen een omzetstijging waar van 5 à 7% ten opzichte van vorig jaar.

 

Beide zelfstandigenorganisaties beoordelen de eerste week van de solden zeer positief. Het viel UNIZO vooral op dat duurdere artikels vlot over de toonbank gingen. De organisaties verklaart dat aan de hand van de grote kortingen die al aan het begin van de koopjesperiode werden gegeven.

 

Uiteraard viel de eerste koopjeswet bijzonder gunstig, dankzij het samenvallen met de laatste week van de kerstvakantie. Ook de verbeterde weersomstandigheden hebben ervoor gezorgd dat het begin van de solden, volgens NSZ, « een opsteker is voor de modesector ».
 

De eerste koopjesweek zit erop. Voorlopige balans : een echte stormloop was het niet, maar de omzet was wel naar behoren. UNIZO en NSZ namen een omzetstijging waar van 5 à 7% ten opzichte van vorig jaar.

 

Beide zelfstandigenorganisaties beoordelen de eerste week van de solden zeer positief. Het viel UNIZO vooral op dat duurdere artikels vlot over de toonbank gingen. De organisaties verklaart dat aan de hand van de grote kortingen die al aan het begin van de koopjesperiode werden gegeven.

 

Uiteraard viel de eerste koopjeswet bijzonder gunstig, dankzij het samenvallen met de laatste week van de kerstvakantie. Ook de verbeterde weersomstandigheden hebben ervoor gezorgd dat het begin van de solden, volgens NSZ, « een opsteker is voor de modesector ».
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC op eigen kracht verder in China

27/04/2017

Na twee jaar heeft de Belgische kledingketen JBC de samenwerking met zijn Chinese partner Deesha stopgezet. Het bedrijf van Bart en Ann Claes bedient sinds kort de Chinese markt op eigen kracht.

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Back to top