Ermenegildo Zegna ziet winst zwaar terugvallen

Ermenegildo Zegna ziet winst zwaar terugvallen

Het Italiaanse modemerk Ermenegildo Zegna heeft zijn winst met meer dan 28 procent zien terugvallen in het financiële jaar 2014, door wisselkoerseffecten en een tragere groei in China.

Investeringen in Italië

De omzet van het bedrijf daalde met 4,7 procent naar 1,21 miljard euro, terwijl de nettowinst zelfs 28,1% zakte tot 71 miljoen euro. De winstdaling werd deels veroorzaakt door een investering van 20 miljoen euro in Italië. Ook de benarde situatie in Rusland droeg bij tot het mindere resultaat. Ermenegildo Zegna haalt 90 procent van zijn omzet uit het buitenland en is dan ook zeer afhankelijk van die buitenlandse markten.

 

Het modebedrijf werd in 1910 opgericht in Italië en maakt luxueuze kledij en–accessoires voor mannen. Het heeft momenteel 550 eigen winkels wereldwijd, waarvan meer dan driehonderd door het bedrijf zelf worden uitgebaat. Het is tevens een producent van maatpakken voor merken als Gucci, Yves Saint Laurent en Tom Ford.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top