Eskimo opent eerste eigen winkel in Gent

Eskimo opent eerste eigen winkel in Gent

Het Belgische ondergoed- en nachtmodemerk Eskimo opent eind deze maand tijdens de lokale braderie zijn eerste winkel aan de Langemunt in Gent.

Eigen winkel als inspiratiebron

Volgens algemeen directeur Ingrid Macours was een eigen winkel onafwendbaar geworden: “Nachtmode is de laatste jaren sterk geëvolueerd. Het gaat al lang niet meer over louter een functioneel kledingstuk dat warm en kwaliteitsvol is, maar om een echt fashion-item: luipaardprint, onesies, de dipdye-trend… “

 

Eskimo, dat nog steeds in handen is van de stichtende familie De Groote, heeft met de winkel dan ook twee bedoelingen: het uitspelen van dat modeaspect tegenover de consument en het overtuigen van voortverkopers om mee te stappen in het verhaal en hen inspiratie te geven om een eigen Eskimo-winkel op te zetten.

 

Voor de inrichting van zijn winkel werkte Eskimo samen met het Antwerpse crossoverdesignbureau Pinkeye, dat ook tekende voor de Wasbars in Gent en Antwerpen. “Qua sfeerzetting zagen we Eskimo meteen in een oud herenhuis met fris opgewerkt oud meubilair, dat een herkenbaar familiegevoel oproept”, heet het daar.

 

Met de winkel aan de Langemunt keert het bedrijf terug naar zijn oorsprong: in 1906 zetten de stichters van het merk met een kleine bonneterie- en merceriewinkel op de nabijgelegen Sint-Jacobsmarkt, waar naast ondergoed ook breiwol en garen werden verkocht - meteen hun eerste stappen in de textielsector.

 

Verkoop wordt steeds internationaler

Vandaag worden de collecties zowel in het binnen- als buitenland (op deze eerste winkel na) uitsluitend verkocht via een distributienetwerk van kledingketens, lingeriewinkels en speciaalzaken. In België alleen gaat het om zo’n 300 zaken, in Nederland liggen de collecties in een honderdtal winkels. Ondertussen wordt ook de distributie in Frankrijk en Duitsland aangepakt.

 

Naast het hoofdmerk Eskimo heeft het modebedrijf ook de submerken Dodo, Nightlife en de streetwearcollectie Original Eskimo. De productie gebeurt in het Verre Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top