Eskimo opent eerste eigen winkel in Gent

Eskimo opent eerste eigen winkel in Gent

Het Belgische ondergoed- en nachtmodemerk Eskimo opent eind deze maand tijdens de lokale braderie zijn eerste winkel aan de Langemunt in Gent.

Eigen winkel als inspiratiebron

Volgens algemeen directeur Ingrid Macours was een eigen winkel onafwendbaar geworden: “Nachtmode is de laatste jaren sterk geëvolueerd. Het gaat al lang niet meer over louter een functioneel kledingstuk dat warm en kwaliteitsvol is, maar om een echt fashion-item: luipaardprint, onesies, de dipdye-trend… “

 

Eskimo, dat nog steeds in handen is van de stichtende familie De Groote, heeft met de winkel dan ook twee bedoelingen: het uitspelen van dat modeaspect tegenover de consument en het overtuigen van voortverkopers om mee te stappen in het verhaal en hen inspiratie te geven om een eigen Eskimo-winkel op te zetten.

 

Voor de inrichting van zijn winkel werkte Eskimo samen met het Antwerpse crossoverdesignbureau Pinkeye, dat ook tekende voor de Wasbars in Gent en Antwerpen. “Qua sfeerzetting zagen we Eskimo meteen in een oud herenhuis met fris opgewerkt oud meubilair, dat een herkenbaar familiegevoel oproept”, heet het daar.

 

Met de winkel aan de Langemunt keert het bedrijf terug naar zijn oorsprong: in 1906 zetten de stichters van het merk met een kleine bonneterie- en merceriewinkel op de nabijgelegen Sint-Jacobsmarkt, waar naast ondergoed ook breiwol en garen werden verkocht - meteen hun eerste stappen in de textielsector.

 

Verkoop wordt steeds internationaler

Vandaag worden de collecties zowel in het binnen- als buitenland (op deze eerste winkel na) uitsluitend verkocht via een distributienetwerk van kledingketens, lingeriewinkels en speciaalzaken. In België alleen gaat het om zo’n 300 zaken, in Nederland liggen de collecties in een honderdtal winkels. Ondertussen wordt ook de distributie in Frankrijk en Duitsland aangepakt.

 

Naast het hoofdmerk Eskimo heeft het modebedrijf ook de submerken Dodo, Nightlife en de streetwearcollectie Original Eskimo. De productie gebeurt in het Verre Oosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top