Esprit lanceert nieuw concept every.day.counts | RetailDetail

Esprit lanceert nieuw concept every.day.counts

Esprit lanceert nieuw concept every.day.counts

Modeketen Esprit heeft in Amsterdam de eerste vestiging van haar nieuwe concept every.day.counts geopend. Als de testwinkel goed loopt, opent waarschijnlijk binnenkort ook een filiaal in Antwerpen.

Minimalisme

De collectie van every.day.counts telt ongeveer 150 stukken, die in prijs variëren van 19 tot 170 euro. De Amsterdamse winkel van 160 m² heeft een minimalistische en industriële look met een Scandinavische flair. Naast denim en knitwear verkoopt every.day.counts ook heel wat accessoires, waaronder oordopjes en telefooncovers.

 

De eerste winkel in Amsterdam en de website, waar de kleding kan besteld worden, worden door Jose Manual Martinez, CEO van Esprit, aanzien als een eerste test. Als het pilootproject een succes is, dan kunnen andere steden zoals Antwerpen en Berlijn snel volgen.

 

Het merk every.day.counts wordt geleid door Armin Broger, die in 2012 Esprit vervoegde na het verlaten van jeansmerk Levi's, en Rosey Cortazzi, die bij Nike en Levi's werkte voor ze in 2011 bij Esprit kwam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Peek & Cloppenburg sluit in Wijnegem Shopping Center

14/06/2018

Multimerkketen Peek & Cloppenburg sluit op 14 juli haar vestiging in Wijnegem Shopping Center: alle veertig medewerkers verliezen hun job. De winkel op de Antwerpse Meir blijft als laatste Belgische vestiging open.